Sonos systeem niet meer zichtbaar in kamers

  • 16 April 2017
  • 8 reacties
  • 2468 Bekeken

Ik heb 2 kamers in mijn Sonos app, draagbaar en woonkamer. Vanochtend zag ik alleen nog draagbaar. Ik krijg het systeem in de kamer alleen aan als ik mijn tv aanzet. Hoe krijg ik de woonkamer terug in mijn lijst kamers?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Is de Woonkamer een Play:5 of een Playbar? Wilt u op het apparaat op de '+' en play/pauze knop tegelijkertijd drukken en dan weer loslaten? Gaat het lampje tussen die knoppen dan oranje knipperen?
Wilt u een diagnose maken van uw systeem? Dit doet u zo.
Beste,

Ik heb recent een PLAY:5 toegevoegd aan mijn Sonos systeem, en heb nu 2 sonos players in onze leefruimte. Ik heb dus 2 rooms in de controller. Maar sinds het toevoegen van de Sonos PLAY:5 verdwijnen de rooms te pas en te onpas.

Ik heb de Sonos players al geherstart (power off / on), het kanaal van mijn router aangepast naar 6, maar niets lijkt te helpen.

Weet iemand raad?
Reputatie 5
Badge +2
Stuur even een diagnose in van je systeem en post hier het bevestiging's nummer.
Diagnose is verstuurd met het nummer 8375465 .
Reputatie 7
Badge +2
Als u de Play:5 met een ethernet kabel op de router aansluit, ziet u de speaker dan wel verschijnen?
Indien deze dan wel naar voren komt, graag een nieuwe diagnose aanmaken en dit nummer naar ons terug koppelen.
Ik heb de Play:5 aan een ethernet kabel gekoppeld, en dan verschijnt hij opnieuw. Diagnose is 8378755.
De Play:5 kwam trouwens ook terug tevoorschijn als ik een power off/on deed, maar na enige tijd (kon een aantal uren zijn, of de dag er na) was hij weer verdwenen.

Bedankt voor de hulp alleszins.
Reputatie 7
Badge +2
Hey bbuv,

Je maakt gebruik van wifi versterkers, ik zie 2x de wifi TP-LINK_HOME verschijnen,
Dit is iets wat problemen gaat geven met Sonos.
Wil je vragen de volgende Community Post door te lezen.
Komt er op neer dat we je gaan adviseren op Sonos wifi over te stappen.

Mijn vraag sluit hierop aan. Mijn nieuwe draagbare Sonos is geïnstalleerd, maar regelmatig is dit apparaat verdwenen uit mijn systeem. Ik heb nu al verschillende keren dit apparaat opnieuw toe moeten voegen, alle andere apparaten zijn gewoon constant. 

Daarnaast komt het ook voor dat na gebruik van de stem bediening (bijvoorbeeld uitzetten)  het gecompliceerd is weer muziek te spelen. 

Ik heb continue gedoe sinds ik de Sonos Move heb aangeschaft; wat doe ik fout, want hiervoor of met de andere Sonos apparaten heb ik dit probleem niet. 

Groet, Anton