Beantwoord

SONOS S1 en S2 app naast elkaar te gebruiken?

  • 9 December 2020
  • 6 reacties
  • 4304 Bekeken

Hallo,

Net mijn nieuwe AMP binnen gehad (geupgraded van connect) De sonos app2 ingeinstalleerd. Werkt perfect. Ik kom nu echter de melding tegen dat ik de connect nog kan gebruiken met sonos app1 Ik heb namelijk nog een play1.

Is dat juist?

uiteraard moet ik dan wel een aparte netwerkkabel vanuit de connect naar de router hebben.

 

Met dank,

icon

Beste antwoord door 106rallye 10 December 2020, 19:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Ja, dat is juist. een “upgrade” is niets anders dan een aanbieding voor korting. Je Amp kan overigens ook op S1 software, net als je Play 1. Waarom zou je overigens een extra netwerkkabel nodig hebben?

HOi, dank je. via de sonos s2 app kun je wel hoge resolutie bestanden afspelen.ik weet niet of er nog meer verschillen zijn. ga ik nog uitzoeken. als de amp ook goed op de S1 app werkt hoef ik verder niets te doen voor de play1 te gebruiken. extra netwerkkabel, omdat ik denk/dacht dat als ik de connect naast de amp wil gebruiken (om de play 1 te gebruiken) ik ze allebei apart via een netwerkkabel op de modem moet aansluiten.

Reputatie 7
  1. Voorlopig is de weergave van Hi res beperkt tot sommige FLAC-files van je eigen harde schijf, zie Ondersteunde audioformaten | Sonos
  2. Je moet om de Amp op S1 te kunnen gebruiken hem wel "downgraden”, zie Gescheiden S1- en S2 Sonos-systemen installeren | Sonos
  3. Alle Sonos apparaten hebben wifi. Een netwerkkabel is dus niet nodig. Soms biedt een netwerkkabel wel een stabieler netwerk omdat één aangesloten Sonos apparaat dan een apart netwerk (Sonosnet) aanmaakt en de andere Sonos apparaten dan van je wifi afgaan. Ik denk niet dat S1 en S2-apparaten samen op Sonosnet kunnen.
  4. Alle Sonos apparaten zijn zelfstandig. Ik begrijp daarom niet helemaal wat je bedoelt als je zegt “omdat ik denk/dacht dat als ik de connect naast de amp wil gebruiken (om de play 1 te gebruiken)  ik ze allebei apart via een netwerkkabel op de modem moet aansluiten”. De Play 1 heeft toch geen Connect, noch een Amp, nodig?

 

 

Hoi, Ik heb ooit de connect gekocht zodat ik mijn huidige stereo-installatie hierop aan kon sluiten. Later heb ik dan een play1 gekocht. die ook makkelijk te installeren was. Verder ben ik nooit gekomen om te bedenken hoe toevoegingen moeten worden “aangesloten”. Ik ging er dan ook vanuit dat je altijd iets nodig had om een play1 of andere play. op aan te sluiten (connect, bridge, zoneplayer) Ik ben dus niet zo thuis in al die zaken. Ik heb je link “gescheiden S1 en S2 gevolgd. Het is dus mogelijk om een S1 en S2 naast elkaar te gebruiken. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik dacht dus: de nieuwe AMP heb ik voorzien van een netwerkaansluiting. Om de Play1 te kunnen blijven gebruiken** dacht ik dus om dit via de connect te doen. Daarom zei ik dat ik dan de connect ook met een netwerkkabel aan de router moest koppelen. Maar de Play1 etc. hebben dat dan niet persé nodig? Moet ik eens gaan uitvogelen.

** op mijn inlogpagina stonden twee producten die ik kon upgraden (korting) de connect en de play1. Ik ging er daarbij vanuit dat de play1 dan niet compatibel is met de S2. Ik zie op één van de pagina's op sonos.com wel een overzicht van welke producten wél en niet met S1 en S2 compatibel zijn. Dat wekt bij mij de indruk dat ik de play1 wel op de S2 kan aansluiten. Of men bedoelt: de S2 downgraden. Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik ga het eens uitproberen :-)

Reputatie 7

Ja, de Play 1 is compatibel met S2. De compatibiliteit lijkt niet doorslaggevend voor de korting te zijn: mijn Connect van 2018 loopt op S2, maar geeft wel recht op korting.

Je kunt dus kiezen: alles op S1 en dan communiceert je Connect met de Play 1 en de Amp, of de Amp en de Play 1 op S2 en dan kun je je Connect op S1 nog gebruiken om Spotify naar een niet-connected versterker te sturen, maar dan communiceert hij niet meer met de Amp en de Play 1. De Connect en de Play 1 beide op S1 en de Amp op S 2 zorgt ervoor dat de Amp in zijn eentje staat…..

 

Heeeeeeeel vroeger had je inderdaad een Bridge nodig om de Sonos devices draadloos te laten verbinden. Sinds een aantal jaren kan dat ook via je eigen wifi. Alle devices verbinden dan via wifi met de router. Als je één Sonos bekabeld aansluit maakt hij een Sonosnet aan - zoals eerder gesteld weet ik niet of S1 en S2 op één Sonosnet kunnen, maar ik denk van niet. Kortom: bekabeld aansluiten kan, maar hoeft niet.

Dank je. Ik ben weer helemaal bij en blij :slight_smile: