Vraag

Sonos Play 3 en Sonos One

  • 7 December 2020
  • 1 reactie
  • 1003 Bekeken

Hallo,

Ik ben al lange tijd in het bezit van een sonos 3 en ben hier super blij mee.

Nu heb ik met sinterklaas een Sonos one gekregen :-) He google hahaha

Ik heb deze vanavond geïnstalleerd en deze is niet in stereo te zetten met mijn 3 kwam ik achter.

Nu zijn ze wel gegroepeerd maar ben nog niet echt blij met het geluid :-(  Komt dit omdat ze allebei mono uitzenden? en kan ik beter nog een one erbij kopen en dan een set maken met 2x one en 1x 3 of misschien de one retour doen en opzoek gaan naar een tweedehandse 3? Ik kan namelijk goed begrijpen dat er iets ander geluid uit een 3 en een 1 komt en dat het hierdoor ander klinkt.

Alle tips en adviezen zijn welkom, want ben nog niet helemaal blij met met toegevoegde one…

Ik ben jullie erg dankbaar

 

Mvg

ivo

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

De One en de Play 3 zijn inderdaad beide mono speakers. Bij Sonos kun je alleen een stereoset maken van twee dezelfde speakers, waarbij de One en de One SL gelden als "dezelfde speakers".

Je kunt een evt. stereoset groeperen met andere speakers, waarbij een stereoset met twee One's een beetje overbodig is: een One SL kan net zo goed omdat bij de stereoset maar één speaker een slimme assistent kan bedienen.

Een tweede Play 3 om samen met je eerste een stereoset te vormen zal een wat voller geluid geven dan twee Play One's. Het is echter al een wat oudere speaker, dus je loopt meer kans op falen van de speaker.

Hier wordt deels dezelfde vergelijking gemaakt: Play 3 vs Sonos One bass | Sonos Community