Omzetten van Sonos playlist naar een willekeurig ander medium

  • 21 August 2022
  • 0 reacties
  • 586 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik zocht een manier om een Sonos playlist om te zetten naar bijv. Spotify. Bijvoorbeeld om deze openbaar te kunnen maken. De afgelopen jaren hebben diverse forumleden hier de vraag al gesteld, de oplossing was er (deels). Ik heb het zojuist gedaan met een paar (gratis) tussenstappen, dat deel ik graag met deze community. Ik heb het gedaan met een iPhone en een laptop (Mac) maar het moet ook met andere platformen kunnen. 

Je hebt nodig:

  • de sonos app op je telefoon
  • de Phonos Plus app op je telefoon (App Store, gratis, in-app aankopen mogelijk)
  • een account op soundiiz.com (gratis, premium versie mogelijk)

Als je dit hebt geïnstalleerd en ingesteld moet je de volgende handelingen doen:

  1. Phonos Plus app: via menu Export de sonos playlist exporteren naar het soundiiz xml formaat
  2. sla dit xml bestand op naar een cloud map waar je vanaf je laptop bij kunt (in mijn geval, je kunt uiteraard ook naar soundiiz.com gaan op je smartphone)
  3. Soundiiz.com: kies een service (bijv. spotify, apple, deezer etc) en kies voor “afspeellijst importeren”. Selecteer het xml bestand dat je zojuist hebt aangemaakt. Het import proces begint, mogelijk dat niet alle nummers overkomen, dan verschijnt er een foutverslag wat niet goed is gegaan.
  4. Et voila: je afspeellijst is geconverteerd. 

Simpel en doeltreffend. Het kostte mij, na 15 minuten google en uitzoekwerk ongeveer 5 minuten om bovenstaande handelingen uit te voeren. Niet moeilijk dus. Elke volgende afspeellijst is een klusje van een minuut of zo.

Kijk ook eens goed op Phonos Plus en Soundiiz: daarmee is nog veel meer mogelijk. Maar daar gaat dit Topic niet over.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.