Beantwoord

Draadloos verbinden lukt niet

  • 14 June 2020
  • 5 reacties
  • 472 Bekeken


 

Hallo allemaal,

 

Ivm de update naar S2 heb ik de bridge mbv de tool in sonos-app uit het systeem verwijderd. Helaas krijg ik het systeem op geen enkele manier draadloos verbonden ondanks het succesvol doorlopen van de draadloze installatie tool. Update naar S2 is (bedraad) wel gelukt. 
 

Wie kan mij helpen dit probleem te fixen? WiFi modem staat 2,4ghz toe. Signaal is zeer sterk, geen versterkers etc. Een heel clean systeem. 
 

ik maak gebruik van de Sonos beam en 2 x een play:1 . Al uren bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik lees op het forum wel dat de WiFi antenne kapot zou kunnen zijn? Ik heb het systeem altijd draadloos maar nooit zonder bridge gebruikt.  Hoe kom ik er achter wat het probleem is?

 

Mvg Joël Pap

icon

Beste antwoord door Zjossss 14 June 2020, 18:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Joel, staat het modem voor 2.4 GHz ingesteld op “mixed mode” of iets dergelijks?

dwz dat voor 2.4 GHz N en B/G uitgezonden wordt.

Sonos werkt alleen met B/G. Dit zou het probleem kunnen verklaren.

Hoe je bij de instellingen kunt komen vindt je via deze link: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/de-experia-box-instellen/inloggen-in-het-experia-box-menu/1

 

Succes

Dag Sjossss, 

het is heel wonderlijk maar “ineens” doet het systeem het. Wederom bedraad aangesloten en WiFi koppeling op voor de tigste keer opnieuw gedaan. Terwijl het systeem speelde de netwerkkabel verwijderd. Beide play:1 stopten toen met spelen. De beam bleef spelen. Heel spontaan begon na enkele minute de linker play:1 mee te spelen en nog enkele momenten later de rechtse. Werkelijk geen idee wat er de uren daarvoor mis ging. Zou de experiabox V10A moeite hebben gehad de apparaten te accepteren? 
 

Ik hoop dat het blijft functioneren! 🤩

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Joel,

fijn dat het nu eindelijk voor elkaar is.

het blijft natuurlijk raden wat er precies is mis gegaan.

gelukkig is je systeem nu op je wifi aangesloten, wellicht kregen de play 1’s wat later

een ip adres van de experia box toegewezen na het verwijderen van de netwerkkabel en konden daana ook meedoen.

Het is maar een gok hoor.

anyway, eind goed al goed

Veel plezier met je Sonos.

Net twee SONOS One speakers gekocht. Eén box uitgepakt, App geïnstalleerd, aansluitproces gevolgd, box wordt herkend maar dan begint de ellende. In het volgende  scherm zou een stappenplan moeten volgen om de speaker draadloos te configureren. Onderaan het scherm zit een knop ‘Ga naar configureren van accessoires’. Daar klik ik vervolgens op. Er gebeurt verder helemaal niets. Niet echt klantvriendelijk dit. Wie kan mij helpen ajb?

O ja, bovenop knippert een groen lampje….