Vraag

Vreemd gedrag bij Sonos besturen vanaf andere Google assistant

  • 29 December 2020
  • 1 reactie
  • 353 Bekeken

Ik heb een beam en symfonisk in de woonkamer en ook een nest hub. Die laatste omdat hij een scherm heeft, zo praktisch. Als ik via die nest hub probeer om radio te starten op de Sonos set, lukt dat soms niet. Dat maakt dat ik nu dus geen eenvoudige manier heb om radio te starten. 

  Speel … op tunein op woonkamer speel … op woonkamer
Radio 538 V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts
SkyRadio Sorry, ik kan de gevraagde content niet vinden V
Q-Music V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts
NPO radio 2 V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts
3FM V v


die video melding kan ik nog wel snappen, hij probeert waarschijnlijk YouTube te starten en de beam heeft geen scherm. 
 

ik snap alleen niks van die skyradio melding. ik heb tunein zowel in Google gekoppeld als in Sonos.
 

Kan iemand helpen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Hi Sunsear,

Dit probleem heb ik en ik vermoed velen mensen met jou ook.

Na afstruinen van het internet was voor mij de oplossing bij radio zenders die niet direct werken, het volgende te zeggen. Hey Google, speel radio Veronica FM (eventueel "op Sonos/woonkamer" erbij)

Bij mij is het zo ingesteld dat ik niet hoef te zeggen waarop die het moet afspelen (kan je instellen bij google Home mini) dus alleen "Hey Google, speel radio Veronica FM"

Let vooral op de FM​​​​​, die is namelijk belangrijk om erbij te zeggen. Doe ik dat niet, dan werkt het bij mij niet. Met FM erachter werkt elk radio station met Google spraak.

​​​