Beantwoord

Volume Google Assistent te hard

  • 9 December 2019
  • 14 reacties
  • 5036 Bekeken

Hi!

Ik ben vrij nieuw in Sonos land en heb nu een Sonos Beam. Prachtig spul, alleen is het volume van de Google Assistent heel erg hard. Ook wanneer het geluid van mijn podcast op een laag en aangenaam volume staat.

 

help!

icon

Beste antwoord door Eric1989 26 June 2021, 10:33

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb denk ik de oplossing voor jullie probleem.

Vraag de google assistent op je sonos speaker bijvoorbeeld: wat word het voor weer vandaag.

Tijdens dat deze antwoord geeft zet je met de toetsen op je speaker naar wens het volume omlaag of omhoog.

Stel de google assistent hierna nog een vraag en je zult merken dat hij op jou ingestelde niveau antwoord geeft

Totdat je je muziek harder zet. Probleem is dat je de volumes van muziek en GA niet onafhankelijk van elkaar kunt regelen. Bizar maar waar.

Reputatie 7

Ik heb zelf een routine in Google Assistent gemaakt die als ik “Hey google, goeiemorgen” zeg, eerst het volume op een bepaald niveau zet. Dat scheelt al.

Reputatie 7

Ik lees dit vaker. Mijn ervaring is nu juist dat de stem van GA meegaat met het volume van de muziek. Bij jou dus niet? En enkel niet met podcasts?

Badge

Ik heb denk ik de oplossing voor jullie probleem.

Vraag de google assistent op je sonos speaker bijvoorbeeld: wat word het voor weer vandaag.

Tijdens dat deze antwoord geeft zet je met de toetsen op je speaker naar wens het volume omlaag of omhoog.

Stel de google assistent hierna nog een vraag en je zult merken dat hij op jou ingestelde niveau antwoord geeft

Ik heb denk ik de oplossing voor jullie probleem.

 

Vraag de google assistent op je sonos speaker bijvoorbeeld: wat word het voor weer vandaag.

 

Tijdens dat deze antwoord geeft zet je met de toetsen op je speaker naar wens het volume omlaag of omhoog.

 

Stel de google assistent hierna nog een vraag en je zult merken dat hij op jou ingestelde niveau antwoord geeft

 

Beste Sonos,

 

Ik denk dat wij allemaal capabel genoeg zijn om de volume van onze apparaten in te stellen. Het gaat erom dat de vraag is;

 

Kunnen we de volume van de Google assistent instellen op een vast volume. En dat dit volume niet meegaat wanneer wij het geluid van onze Sonos hard/zachter zetten.

Bijvoorbeeld volume Google assistent stand 10. Ik kijk een film en die gaat op stand 20, de assistent blijft reageren op volume 10. Ik zet de muziek aan op stand 5, de Google assistent blijft reageren op volume 10.

Technisch lijkt mij dit programmeerbaar. Ik hoor graag een inhoudelijke reactie. 

Heel eerlijk heb ik het gevoel dat Sonos ons niet serieus neemt. Overal geven ze hetzelfde antwoord al meer dan 1 jaar maar als je vraagt of er veranderingen aan zitten te komen dan blijft het stil.

Bij mij is het volume van de Assitent echt veel te laag. Als wij de muziek op een normaal achtergrondniveau hebben staan 8% bijvoorbeeld dan is de Google Assistent echt niet te horen. Pas bij 15% of hoger is deze normaal te horen. Maar ja dan is de muziek niet echt achtergrondmuziek meer.

Hier heb ik ook last van. Wil dit graag opgelost hebben. Mijn kinderen worden wakker van get gegil van sonos, als ik naar bed ga en via sonos ha de lampen uitdoe.

Ik ervaar hetzelfde als jmol. GA gaat met volume mee, maar bij standje achtergrond-muziek is het echt te zacht. Een onafhankelijke instelling zou mijn inziens beter zijn.

Misschien dat Sonos dit aan de gebruiker moet overlaten in de app.

Is hier inmiddels al een oplossing voor? Bovengenoemde oplossingen werken helaas niet.

Heel herkenbaar. Soms zo hard dat de buren weten hoe hoog ik mijn temperatuur in huis zet 😂

Zeker als je in de avond een film hebt gekeken die normaal toch harder staat als het geluid van GA dan schrik je een hoedje als je in de ochtend een commando geeft.

Misschien zouden ze GA op Sonos ook de mogelijk moeten geven om er een apart volume op te zetten

Reputatie 7

@Peterthegreat71Maar bij jou is het GA-volume dus ook afhankelijk van het volume dat via de Sonos-app is ingesteld? Want @HerrColin zegt dat dat bij hem niet zo is.

@Peterthegreat71Maar bij jou is het GA-volume dus ook afhankelijk van het volume dat via de Sonos-app is ingesteld? Want @HerrColin zegt dat dat bij hem niet zo is.

Ja dus als ik naar een film zit te kijken met een volume 10 (even overdreven)

En ik ga slapen en ik zeg tegen google turn-off tv. Dan begint ze toch te gillen tegen dat de buurvrouw de andere dag aan me vraagt waarom zei de tv uit moest zetten :joy:

En geen mogelijkheid binnen GA en Google of sonos om dit een ander volume te geven. 

Ja door het volume van de film lager te zetten

Nee, bij mij niet. En dan gebruik ik ook gewoon spotify hoor. :/

Ik heb hetzelfde. Google Assistant staat erg hard. Hoe kun je dit aanpassen?

Reageer