Vraag

sonos google home

  • 4 July 2019
  • 6 reacties
  • 847 Bekeken

Weet iemand of het mogelijk is om de audio van mijn google home op de sonos af te spelen. Ik bedoel hiermee alle audio die normaal uit de google assistent speaker komt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Helaas werkt dit niet.

Ook ik zou graag zien dat je speakers kunt instellen als default speaker in je Google home app zodat het geluid niet uit je home speaker komt maar uit een Sonos
Reputatie 4
Badge +3
Hey Ronald,

Ik heb je hier een reply gegeven.
Bedankt voor je antwoord.
Google en Sonos zijn niet in een groep te plaatsen, zodat de Home het zelfde geluid synchroon zou geven als wat uit je Sonos te horen is.
Wel kan je via de Sonos Home het commando geven om het muziek op de Sonos af te spelen, hiervoor moet je wel specifiek de kamernaam van de Sonos speaker benoemen in je commando.
Mocht je vragen muziek af te spelen zonder hier specifiek over te zijn, dan zal het toestel het afspelen die het commando aannam, in dit geval zou dat de Google Home zijn.
Mocht je aankaarten dat de Woonkamer het muziek moet afspelen, dan zou je Sonos speaker het moeten laten horen. (mits uiteraard je Sonos speaker de naam Woonkamer heeft, en de Google Home uiteraard deze Woonkamer naam niet heeft.)

Bedankt voor je antwoord. Ik had de hoop dat sonos als standaard luidspreker in google home kon worden ingesteld. Je kan de google chrome wel bijv als standaard luidspreker instellen.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas werkt dit niet.

Ook ik zou graag zien dat je speakers kunt instellen als default speaker in je Google home app zodat het geluid niet uit je home speaker komt maar uit een Sonos

Weet niet waarom Google dit niet mogelijk maakt.
Maar mocht je de microfoon van de One of Beam gebruiken, dan kan je wel de standaard uitvoer naar een ander Sonos component verwijzen.
Het is alleen van Google Home producten dat je alleen specifiek andere Google Home producten als standaard uitvoer kan zien.
Dit is mede de reden dat ik mijn Google Home Mini van het stroom heb genomen, omdat mijn Sonos One keuken speaker in de gehele Keuken/Woonkamer mij kan horen, mijn Woonkamer is dus de standaard audio-uitvoer van mijn Keuken die de commandos zou aannemen.
Reputatie 7
Badge +2
Google en Sonos zijn niet in een groep te plaatsen, zodat de Home het zelfde geluid synchroon zou geven als wat uit je Sonos te horen is.
Wel kan je via de Sonos Home het commando geven om het muziek op de Sonos af te spelen, hiervoor moet je wel specifiek de kamernaam van de Sonos speaker benoemen in je commando.
Mocht je vragen muziek af te spelen zonder hier specifiek over te zijn, dan zal het toestel het afspelen die het commando aannam, in dit geval zou dat de Google Home zijn.
Mocht je aankaarten dat de Woonkamer het muziek moet afspelen, dan zou je Sonos speaker het moeten laten horen. (mits uiteraard je Sonos speaker de naam Woonkamer heeft, en de Google Home uiteraard deze Woonkamer naam niet heeft.)
Badge +1
Ik zie nu wel dat ik mijn Symfonisk kan selecteren als standaard speaker voor de Google Home mini. Alleen zie ik niet mijn "stereopaar, Woonkamer" maar de twee losse speakers (met de naam Sonos). Als ik een van beide selecteer geeft Google aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Het lijkt er op dat er een beweging de goede kant op is, maar het werkt nog niet.