Vraag

Sonos Beam heeft "kuren"

  • 25 November 2020
  • 4 reacties
  • 636 Bekeken

Hallo allemaal, 

Zoals de titel al beschrijft heeft mijn Sonos Beam een paar kleine kuren. Misschien hebben jullie een idee hoe deze op te lossen. 

Wij hebben de Beam gekoppeld aan onze smart tv. 

- als wij tv kijken. Dan gaat soms ineens uit het niets het geluid naar beneden. Dit duurt een 5 a 10 sex en dan springt het geluid weer terug op het volume waar we hem op hadden staan.  Niemand zit op dat moment met de app of iets te spelen. 

 

- in het begin zeiden wij. Hey Google. "Zachter" of "harder" en dan ging het geluid zachter of harder. Nu werkt dit commando niet meer. Ook op de stem van mijn partner niet. Ik kan hem natuurlijk via de Sonos app wel harder en zachter zetten. Maar een commando is makkelijker. 

 

Vaak als wij een programma terug kijken (kpn) dan blokt het geluid. Of anders gezegd. Het geluid hapert. Als ik dan een zender verder druk. Dan is het weer normaal. Ik tweifel of dit aan de beam ligt, de HDMI kabel of de online dienst van Kpn. 

 

Graag uw reactie. 

Beste groet!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Ja, dit werkt wel maar niet optimaal, 20% zachter is oke, maar dan 20% harder is harder dan het niveau van voor 20% zachter. Voorheen was  het Hey Google volume 1.5 , 1.8 etc. maar dat werkt helaas niet meer. Ik ga er wel aan wennen denk ik. Thanks!

Punt 2, volume commando's via hey google worden niet uitgevoerd. Zeer irritant 

Reputatie 7

@BartV Ook niet als je ze ander verwoordt? “Hey Google, 20% zachter” werkt bij mij wel.

Reputatie 7

Je eerste punt is herkenbaar. Ook als het stil is in huis hoor ik opeens de "bloep” van Google en de Beam gaat even zachter. Gebeurt één a twee maal per avond.

Je tweede punt niet. Ik merk wel dat Google soms op eens een andere opdracht wil. Als ik muziek speel en wil stoppen, hielp eerder “Hey Google, stop”. Nu is vaak “Hey Google, stop muziek” nodig. Je zou in jouw geval ook eens “Hey Google, volume 10% zachter” kunnen proberen.

Ook je laatste punt is herkenbaar - gebeurt niet heel vaak. Wij kijken weinig terug, maar bij het afspelen van opnames komt dit wel eens voor. Bij ons helpt het om even te pauzeren en dan weer door te spelen.