Beantwoord

Sonos beam begrijp opdrachten niet meer

  • 28 March 2024
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Mijn Sonos beam herkend gesproken opdrachten niet meer (maart 28 2024). Jaren heeft hij het goed gedaan en nu zegt google assistent dat hij “sorry ik herken dat apparaat niet” Ik heb alles weer opnieuw ingesteld en gekoppeld, maar werkt nog altijd niet.

Herkent iemand dit ook, Ook sinds kort dit probleem? Ik weet niet meer wat ik kan doen op het weer werkend te krijgen.

icon

Beste antwoord door morice 30 March 2024, 10:36

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Het is geen algemeen probleem, ik heb zojuist nog mijn lampen aangezet via mijn One. eens bellen met Sonos?

Badge +1

Heel vreemd, alles opnieuw ingesteld, werkte echt niet meer, herkende niets, heel af en toe wel, dan wilde hij wel een lampje aanzetten, maar dan uitzetten lukte niet.   Volgende ochtend werkte alles weer naar behoren..

mede door mijn slechte ervaringen met Sonos is dit pas de eerste keer dat ik op de Community kijk en post, maar ik heb dezelfde ervaring met de One, van het ene op andere moment geen spraakbediening meer mogelijk. In de overvloed aan info heb ik begrepen dat Sonos die er in hun almachtige wijsheid uit hebben gehaald, nota bene alleen voor android, want voor IOS blijkbaar nog wel beschikbaar (? wat ik tenminste uit de berichten begrijp) Ook onbegrijpelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt, en dat het android in een volgende update wel weer hersteld wordt(?) Als dat zo is: waarom wachten met die update? Het is de eigenlijk de enige functie die ik 's morgens gebruik ("he Google: nieuws”), dus ik ben er nu helemaal op afgeknapt.
Ook stoorde het me al dat als ik "He Google: speel NPO Radio 2 af” wel eerst een Nederlandse reclame moet aanhoren, maar vervolgens een scandinavische zender krijg. Ik zag net al een topic hierover op de Community, maar kon hier niet op reageren omdat die al paar jaar oud was. Reactie van Sonos was dat zij hier niets aan konden doen omdat dat functie Google is, maar ik betwijfel dat, en zou zeggen: het is jullie verdienmodel: DOE DAAR DAN IETS AAN! Je maakt mij niet wijs dat Sonos wel weet dat ik Nederlands versta en dus een Nederlandse reclame moet aanhoren, zoek dan eerst of er een Nederlandse zender is die NPO radio 2 heet! Erg moeilijk te programmeren blijkbaar, maar hopelijk meteen in de volgende update?

Reputatie 7

@J-W De nieuwe app heeft inderdaad voor Android als extra probleem dat je geen Assistent kan toevoegen. Vreemd, maar waar - daar zal iets technisch achter zitten, in plaats van dat bewust een “onderscheid wordt gemaakt”. Ook “wachten met die update” klinkt alsof Sonos bewust Android gebruikers achter zou stellen. Waarom zou Sonos dat doen? Klinkt voor mij een beetje paranoïde. Je zou een iPhone kunnen lenen.

Sonos stelt zijn systeem open voor anderen, maar het is de verantwoordelijkheid van de partner om dit vervolgens goed te doen. Met die verkeerder radiozenders lijkt echt een fout van Google - die het overigens met zijn eigen devices wel goed voor elkaar krijgt. Sonos geeft jouw opdracht door aan Google, die het vervolgens fout uitvoert. Sonos weet dus helemaal niet dat jij in het Nederlands een opdracht geeft en kan dus ook niets oplossen.

Work around zou zijn om in Google een favoriete radiozender op te voeren en daarom te vragen (“speel mijn favoriete radiozender”).

 

Reageer