Beantwoord

Ondersteuning Google Assistent Nederlands

  • 13 August 2018
  • 9 reacties
  • 10853 Bekeken

Hallo mensen,

Met de aankondiging dat Google Assistent ondersteund wordt binnen Nederland (en dat inmiddels uitgerold is), vroeg ik mij af wanneer ik deze ondersteuning op mijn Sonos One kan verwachten?

Hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Emily P 10 October 2018, 11:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Ff googlen geeft oa volgende resultaat:
https://www.onemorething.nl/2018/08/google-assistant-2018-sonos/
Reputatie 7
Badge +2
Er zal tevens een officiele mail uit worden verzonden door Sonos als we nieuwe functies en producten op de markt brengen.
Er zal tevens een officiele mail uit worden verzonden door Sonos als we nieuwe functies en producten op de markt brengen.

Al enig idee wanneer de ondersteuning ongeveer gaat starten? Google Home zelf komt op 24 oktober beschikbaar voor Nederland (zoals je zelf ook al ongetwijfeld weet).
Reputatie 4
Badge +3
Nee, helaas niet. Pas als we dit officieel aangeven op onze website kunnen we hier een indicatie op geven.
Reputatie 5
Badge +3
Zojuist door Sonos gepubliceerd dat Google Assistant op Sonos in de loop van 2019 zal worden geïmplementeerd.
Badge
Erg jammer. Ik heb vorige maand 2 stuks Sonos one's aangeschaft omdat ik graag smartspeakers met mooi geluid wou. Na het nieuws van vorige week heb ik gisteren een Homepod van Apple aangeschaft. Erg mooi geluid en werkt goed. Ik had de Sono's one speakers tzt uit willen breiden met een sub en soundbar maar ik denk dat ik nu gewoon mijn Harman kardon installatie ga vernieuwen voor weer een Harman Kardon en dat het helaas bij 2 Sonos speakers blijft.
Reputatie 1
Badge +1
Het is en blijft afwachten, ook al waren er andere uitspraken maar alles kan natuurlijk veranderen en aangepast worden.;)

De assistent van Google komt nog dit jaar (2018) naar Sonos-speakers

Dat heeft CEO Patrick Spence in een interview met het Amerikaanse blog The Verge gezegd.

De speakerfabrikant werkt met man en macht aan de implementatie van de assistent.

Het moet nog voor de feestdagen live gaan.

Eerste, Nederlandse assistent op Sonos

De speakers hebben in de VS al de beschikking over Amazon Alexa, maar dat is in Nederland niet beschikbaar. Google’s assistent spreekt wel Nederlands en dat wil dus zeggen dat je straks voor het eerst tegen je Sonos kunt gaan praten.

De virtuele assistent komt niet naar alle speakers van het merk.
Alleen de meest recente modellen hebben de voor spraakbediening benodigde microfoons.
Het gaat om de Sonos One, Play:5 van de tweede generatie, Beam en de Playbase.
Reputatie 5
Badge +3
Het is en blijft afwachten, ook al waren er andere uitspraken maar alles kan natuurlijk veranderen en aangepast worden.;)

De assistent van Google komt nog dit jaar (2018) naar Sonos-speakers

Dat heeft CEO Patrick Spence in een interview met het Amerikaanse blog The Verge gezegd.

De speakerfabrikant werkt met man en macht aan de implementatie van de assistent.

Het moet nog voor de feestdagen live gaan.
.



Helaas......

Sonos stelt integratie Google Assistant uit tot 2019.

Slecht nieuws voor iedereen die niet kan wachten om tegen zijn Sonos te praten. Sonos heeft de integratie van Google Assistent in zijn speakers uitgesteld. aanvankelijk was het de bedoeling om eind 2018 live te gaan met de virtuele assistent van Google, maar het bedrijf heeft meer tijd nodig.

De verwachting is dat Google Assistent in 2019 op de Sonos-speakers beschikbaar is. De fabrikant noemt geen specifieke datum of kwartaal. Enthousiaste gebruikers die niet kunnen wachten, kunnen zich vanaf vandaag wel aanmelden voor een betaprogramma.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.