Google Home en Sonos reageren allebei op spraakcommando.

  • 19 March 2022
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb mijn Sonos (arc) gekoppeld met mijn Google home, omdat k de sonos harder of zachter wil kunnen doen met mijn stem. Als ik vraag hoe laat het is, reageert zowel de sonos bar als de google home. 

 

Als ik zeg: zet de muziek harder. Dan geeft de sonos bar aan: er is een fout opgetreden en google home hoor je een geluidje maken, dat hij het commando heeft uitgevoerd.

Ik heb het gevoel dat ik ergens een instelling moet aanpassen, maar ik kan hier op internet niks over vinden. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Maar waarom haal je het Google apparaat dan niet weg? Ze kunnen immers (ongeveer) hetzelfde.

Ik zou eens opnieuw beginnen. Dus Google verwijderen van Sonos en Sonos van Google. Dan weer koppelen en, als je per sé beide apparaten in één ruimte wilt hebben,  de microfoon van de Arc uit en de Arc toewijzen als standaard speaker voor het Google apparaat.

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het plaatsen van twee apparaten in dezelfde ruimtes, maar ik wil de Sonos kunnen aansturen met mijn stem. Google home en sonos zijn gekoppelt, maar dat werkt niet. Terwijl ik wel de handleiding hebt gevolgd.

 

Sonos reageert wel, maar het harder en zachter zetten met mijn stem werkt niet. 

Reputatie 7

Twee Google apparaten in één ruimte kan problemen geven. Waarom de Googel Home niet gewoon weggehaald?

Een tweede optie is wellicht om de microfoon van de Arc uit te zetten en de  Arc aan de Googel Home (welk device?) toe te wijzen als standaard speaker.