Google Assistent in Sonos en Philips Hue.

  • 1 February 2021
  • 6 reacties
  • 698 Bekeken

Hallo,

Iemand enige ervaring met Google Assistent en Phillips Hue? Phillips claimt namelijk dat hun bluetooth lampen ook te bedienen zijn zonder bridge met een Google Assistent. Alleen ik krijg dit niet ingesteld. Iemand een idee of dit mogelijk is met de Google Assistent in de Sonos, of is hier echt een Google mini voor vereist?

 

Ik ben dus niet in het bezit van een bridge.

 

Bedankt!


6 Reacties

@106rallye Ik snap hem, omdat die nu de verbinding met bluetooth wilt maken, wat de Sonos niet heeft. Als je Bridge hebt gaat dit via het Wifi netwerk, waardoor dit waarschijnlijk wel mogelijk is. Klopt dat?

 

Thanks voor de reactie weer :) 

Reputatie 7

Heb je dit geprobeerd? https://www.tuinenhuis.com/philips-hue-bluetooth-verbinden-met-google-home/ 

Mogelijk gaat dat met Sonos niet lukken omdat je daarmee geen bluetooth-opdrachten kunt versturen en met en Google Home of Nest wel? Dan heb je dus een Google apparaat nodig.

 

Overigens kan ik je de Hue Bridge aanraden. Werkt prima met Sonos en GA en ook als je niet thuis bent. Via Markplaats hoeven ze ook niet heel duur te zijn…..

@106rallye Dank voor de reactie, ook een reset heb ik al geprobeerd inderdaad. Waarschijnlijk zit het probleem in het feit dat de Google Assistent zich in de Beam bevindt. 

Dan zal ik toch een van beide moeten aanschaffen om dit werkend te krijgen, helaas. Wellicht is Marktplaats inderdaad een goede optie. Nogmaals dank!

Reputatie 7

Als je een Bridge aanschaft legt die de verbinding met GA, ook via Sonos. Dan heb je geen Google device nodig. Zo heb ik het ook.

Badge

Klopt helemaal. Bridge hangt in het netwerk. Ruimtes inregelen via Google home. Alles netjes koppelen en t werkt prima. Heb ik ook gedaan. Alle lampen gaan uit en aan op commando en je kunt ze danook via stem dommmen etc.

 

Werkt prima hier (welliswaar via GA op de ONE)

 

 

@ArjanS Hartelijk dank voor de reactie. Ik had gehoopt dat dit zonder bridge zou kunnen, maar blijkbaar niet. Ik ga overwegen om nog een bridge aan te schaffen voor de ultieme werking van mijn lampen.

Reageer