Vraag

Google Assistent

  • 29 November 2020
  • 8 reacties
  • 258 Bekeken

Ik heb afgelopen week 3 Sonos One gen 2 speakers geplaatst als vervanging van mijn Google Nest Audio speakers. De hoofdreden was de beschikbare API. Alles werkt, API is aangestuurd. De volgende dingen zit ik alleen mee:

  • Als je officiële Google speakers gebruikt herkennen deze de kamer waar de gebruiker zich bevindt. Hierdoor kun je zeggen “hé Google doe de lampen uit” en dan gaan de lampen uit in die kamer. Bij Sonos gaan dan echter alle lampen uit. Het aansturen middels “hé Google doe de lampen in de woonkamer uit” werkt perfect.
  • Wanneer Google speakers bijv. Sky radio afspeelt, kan ik vragen “hé Google, welk nummer is dit?” waarop ik de naam van de artiest en titel als antwoord krijg. Ik stream mbv de API via TuneIn, hetzelfde platform als Google en ook de Sonos app toont de track informatie, echter als ik de vraag aan Sonos stel, krijg ik te horen dat Google het niet weet.

Zijn dit bugs of onvolkomenheden doordat Sonos misschien een oudere of uitgeklede versie van Google Assistent gebruikt? Het 2e kan ik mee leven, dat is een leuke gadget, maar het eerste resulteert naar verwachting nog wel eens in donkere ruimtes. Uiteraard zijn de speakers toegekend aan de juiste kamer in de Google Home app.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Heb ze gemaild, heeft geen haast.

Reputatie 7

Ja hoor, even op de site zoeken voor het nummer. Hebben mij laatst goed geholpen. Zou zo na Black friday zo vroeg mogelijk bellen.

Maar eerst nog even helemaal verwijderen, zowel Sonos van GA als andersom en dan opnieuw installeren.

@106rallye wordt het denk ik toch opnieuw installeren of misschien kunnen ze worden verwijderd en opnieuw aan een kamer worden toegevoegd. Heeft Sonos een Nederlandstalige supportafdeling?

Reputatie 7

Hmm. Het enige dat ik kan zeggen is dat het bij mij wel zo werkt……

Dat vragen welk nummer nu speelt heb ik nooit gedaan.

@106rallye de speakers worden in de Google Home app allemaal in hun kamer getoond. Hoe kan ik de koppeling opnieuw forceren zonder ze eerst te verwijderen of controleren of de koppeling juist is?

 

Reputatie 5
Badge +3


“De hele simpele opdrachten gaan redelijk en voor velen genoeg”
 


 

Misschien overal idd een beetje te negatief …..:wink:

Reputatie 7

Wat mij betreft is @Langbeest wat erg negatief. Werkt GA bij Sonos net zo vloeiend als bij Google zelf? Nee. Werkt het erg slecht. Ook niet.

@vespino Je lijkt overigens vergeten te zijn om in de Google Home app de speakers toe te wijzen aan een Google kamer. Had ik bij de installatie van een speaker gisteren ook…....

Reputatie 5
Badge +3

Sonos Google werkt verre van goed…..is zeer beperkt met opdrachten uitvoeren.
Vergelijk het niet met eenGoogle nest of dedicated Google product.
De hele simpele opdrachten gaan redelijk en voor velen genoeg.

Tevens het spontaan aangaan van de assistent is zeer vervelend.
Als in een song ook maar iets lijkt op “he” springt de assistent al aan, zo ook met gewoone gesprekken tussen mensen in huis.