Vraag

google assistant toevoegen

  • 21 December 2019
  • 17 reacties
  • 1229 Bekeken

Wanneer ik via sonos de optie klikt om Google Assistant toe te voegen stuurt die mij door naar de appstore om te downloaden terwijl ik hem al heb en als ik hem dan opent gebeurd er verder niks. Iemand een oplossing?

 

draai van alles de laaste versie (iOS) 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Badge

Ik heb exact hetzelfde probleem

Ik heb exact hetzelfde probleem


zojuist op telefoon van een vriend geprobeerd die nog iOS 12 draait en daar lukte het wel echter zodra ik app verwijder is koppeling weer weg.

Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk de google assistant van mijn iphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Alles was op nog geen 5 minuten up & running.

zelfs wanneer de telefoon uitstaat werkt de google assistant nog op de Sonos speaker.

Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk de google assistant van mijn iphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Alles was op nog geen 5 minuten up & running.

zelfs wanneer de telefoon uitstaat werkt de google assistant nog op de Sonos speaker.

Ook vaker geprobeerd zonder succes, welke versie ios draai je?

Heb ios 13.3

Heb ios 13.3

Vreemd, zal zo nog een poging doen.

 

dus als je doorgestuurd wordt naar de appstore druk je om Google Assistant te openen en dan gaat het goed? 

Hallo allemaal,

Bij mij lukt het niet. Als ik via de Sonos app de spraakbesturing wil toevoegen lukt het niet en stuurt hij me door naar de app store terwijl de app er op staat. Daarna gebeurd er ook niets en maakt hij geen koppeling.

Alles gewist en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet baten.

Nieuwe iOS update lukt ook niet.

Wat nu?

Hallo allemaal,

Bij mij lukt het niet. Als ik via de Sonos app de spraakbesturing wil toevoegen lukt het niet en stuurt hij me door naar de app store terwijl de app er op staat. Daarna gebeurd er ook niets en maakt hij geen koppeling.

Alles gewist en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet baten.

Nieuwe iOS update lukt ook niet.

Wat nu?

 

Beste MM Paap,

 

Ik had exact hetzelfde probleem en had ook al van alles geprobeerd. Uiteindelijk is het mij gelukt door de Google Assistant van mijn iPhone (XSmax) te verwijderen, de telefoon uit te zetten, 20 seconden later de telefoon aan te zetten en via de Sonos app de “service toevoegen” optie aan te tikken, om vervolgens in de App Store de Google Assistant opnieuw te downloaden.

Eenmaal opnieuw gedownload en de Google Assistant app te openen, kreeg ik de juiste installatie procedure doorlopen en werkte het!

Waarschijnlijk zit er een fout in de Sonos app dat je de GA app (als nieuw) moet “downloaden” en dat het installatie proces dan wel goed doorlopen kan worden.

 

Hoop dat het u op deze manier ook zal gaan lukken, succes!

Hallo allemaal,

Bij mij lukt het niet. Als ik via de Sonos app de spraakbesturing wil toevoegen lukt het niet en stuurt hij me door naar de app store terwijl de app er op staat. Daarna gebeurd er ook niets en maakt hij geen koppeling.

Alles gewist en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet baten.

Nieuwe iOS update lukt ook niet.

Wat nu?

 

Beste MM Paap,

 

Ik had exact hetzelfde probleem en had ook al van alles geprobeerd. Uiteindelijk is het mij gelukt door de Google Assistant van mijn iPhone (XSmax) te verwijderen, de telefoon uit te zetten, 20 seconden later de telefoon aan te zetten en via de Sonos app de “service toevoegen” optie aan te tikken, om vervolgens in de App Store de Google Assistant opnieuw te downloaden.

Eenmaal opnieuw gedownload en de Google Assistant app te openen, kreeg ik de juiste installatie procedure doorlopen en werkte het!

Waarschijnlijk zit er een fout in de Sonos app dat je de GA app (als nieuw) moet “downloaden” en dat het installatie proces dan wel goed doorlopen kan worden.

 

Hoop dat het u op deze manier ook zal gaan lukken, succes!

Het is eindelijk gelukt op deze manier inderdaad alles afsluiten (ook tabladen) Google Assistant verwijderen en na het proces te starten vanuit Sonos app de Assistent app doenlowden

Badge

Had dit probleem ook nadat ik een nieuwe iPhone update 13.3 geïnstalleerd had. 

Alles verwijderd en de stappen zoals hierboven reeds omschreven uitgevoerd en alles werkt terug

 

 

Nee, helaas!

 

Alles gedaan, opnieuw geïnstalleerd, verwijderd, opnieuw opstarten etc.
 

Na het installatieproces en ik terugkeer naar de app krijg ik deze schermen:


1)

Google-account wordt gelinkt…

Dit kan een minuut duren. Probeer het opnieuw als je problemen ondervindt.

 

daarna…..

 

2)

Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van de Google Assistant.

 

Raar, want de Sonos one heeft het gedaan met de spraakbesturing. Ik had 2X Sonos one met spraakbesturing. Dit werkte perfect. Ik heb er eentje naar de slaapkamer verplaatst en een One SL (zonder spraakbesturing) erbij gekocht. Daarom moest ik de surround verwijderen, resetten en als nieuwe surround instellen.
 

De verplaatste surround ligt onder de kerstboom voor mijn dochter ;-)

Deze heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen. Omdat dit de rechter surround was was hierop al geen Google Assistant geïnstalleerd.

 

Nu heb ik beneden als surround dus 2 speakers, een Sonos One en een One SL. Deze heb ik ingesteld als surround op mijn playback en Sub. De speakers werken perfect. Nu wil ik de linker surround instellen met de Google Assistant maar dat gaat dus niet…..

 

Snap er niets van en krijg dus deze 2 bovenstaande schermen. Het zit ergens in het installatieproces.

 

JP

 

 

Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer ik de Google Assistant app verwijder en het proces opnieuw start, kom ik wel in de juiste installatieprocedure na het opnieuw downloaden ervan. Maar wanneer ik aan het einde van de procedure ben krijg ik in het klein “Terug naar app” te zien en gebeurt er niks meer. Het is blauw onderlijnd alsof ik erop kan klikken maar ook dat werkt niet. 
 

Erg jammer dit. Hoop dat er snel een oplossing is! 

Reputatie 7
Badge +2

Bedankt voor het rapporteren van het probleem.

We zijn in onderzoek om te zien wat de oorzaak van dit probleem kan zijn.

Lijkt erop dat het met de laatste software versie van iOS te maken heeft, mocht je een lagere versie tot je beschikking hebben, of een Android toestel, dan zul je de dienst kunnen toevoegen.

Er word dus hard aan gewerkt.

Al meer dan 8 uur aan gezeten met meerdere iPhone toestellen gebromeerde. Er zijn meerdere issues om Sonos one met google assist te koppelen

  • assist kan Sonos one niet herkennen bij het toevoegen (probeer later opnieuw)
  • via Sonos app kom je in App Store terecht terwijl ik al assist heb draaien, hierdoor pakt assist het niet goed op.
  • Account issue

wat een bagger ding. Ben al 3 dagen mee bezig. Hopelijk fixed Sonos deze bug ASAP. 

Hier ook hetzelfde probleem, ook op een iPhone met iOS 13.2 geprobeerd maar ook daar lukt het niet op. Wel balen als je het systeem net 2 dagen in huis hebt.

Hier zelfde probleem… hoop dat er snel een oplossing komt

Reputatie 7
Badge +2

Kleine update,

Na diep onderzoek, samen tussen Sonos en Google, zijn er wijzigingen aangebracht binnen de cloud, welke er voor zorgt dat IPhones op iOS13 weer de Google Assistent dienst kunnen toevoegen via de Sonos-app.

Helaas kunnen de problemen wel nog naar voren komen als het via een IPad op iOS13 word doorlopen.

Zal nog een status update geven als ook voor de IPads op iOS13 het probleem opgelost is.