Skip to main content
Vraag

Sonos S1 werkt niet op specifieke AP (Unifi)

  • 19 July 2024
  • 0 reacties
  • 31 Bekeken

Hi allemaal, ik ben nieuw op dit forum, maar heb al meer dan 13 jaar SONOS producten en heb momenteel ook een 15-tal sonos producten in huis.  Alles werkte al jaren goed (buiten de twee SONOS Ports die ik recentelijk heb omgewisseld voor niet-werkende connects, want die kan ik met de huidige S1 versie niet meer downgraden - beetje hopeloos).

Anyway, dat is naast de kwestie.

Ik heb gemerkt dat ik een probleem heb met de S1 app als ik met een bepaalde AP (Access Point) verbonden ben.  Dan gaat de S1 app eruit en laat hij zien “Kan geen verbinding maken met Sonos Meer informatie”.  Deze AP is een Unifi U6 Mesh die buiten (overkapt) al meer dan een jaar dienst doet.  Deze is verbonden via een UTP kabel (Cat6a) op een unifi switch.  Alles werkt perfect, ook Google Home, Home Assistant, Hue, alleen Sonos niet.  Deze U6 Mesh mesht nog naar een andere U6 mesh verderop in de tuin, die hetzelfde probleem heeft.  Het is zeer vervelend, want ik heb er voorheen nooit last van gehad.  Ligt het aan een update van de unifi of sonos?

Ter info : de AP’s sturen uiteraard ook de wifi van het hoofdnetwerk uit, waarmee ik verbonden blijf, wat hetzelfde netwerk is als waar sonos op draait.  Daarnaast sturen ze nog 3 andere SSID’s uit (gastnetwerken (2) en 1 IoT netwerk).

Nu moet ik elke keer naar binnen gaan, zien dat de wifi naar een ander AP overschakelt en ik kan weer verder.

Ik heb voor de zekerheid reeds een andere UTP kabel verbonden, maar het probleem blijft hetzelde.  Ik heb nog geen andere AP geprobeerd, maar het lijkt me eerder een SONOS probleem omdat voor de rest alles gewoon goed werkt.

 

Iemand een idee/oplossing?

Alvast bedankt!

0 reacties

Geen reactie

Reageer