Vraag

Netwerkproblemen veroorzaakt door Sonos

  • 12 January 2023
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Sinds een aantal jaren zeer tevreden gebruiker van oa een Sonos Beam met bijbehorende One SL als surroundspeakers.

Nadat ik verhuisd ben ontstonden behoorlijke netwerkproblemen (wegvallen, niet te starten) met mijn Sonos installatie, te wijten aan de dikke betonnen muren in mijn nieuwe woning. Dit op kunnen lossen door het plaatsen van een repeater (Fritz 1200 AX icm Fritz 7590).

Echter..

Vlak voor de feestdagen mijn installatie uitgebreid met een Sub Mini en sindsdien kaapt mijn Sonos installatie mijn volledige netwerk(snelheid). Zodra ik muziek stream naar Sonos wordt zowat mijn hele internet platgegooid. Ik kan niets anders meer dan streamen.

Geprobeerd om vanaf andere apparaten te streamen en te bedienen, maar dat maakt geen verschil. Het ontkoppelen van de Sub was in dit geval de oplossing.

Heeft iemand de gouden instelling om mijn set-up zodanig te laten werken dat ik volledig gebruik kan maken van mijn internetverbinding inclusief mijn Sub Mini?


2 Reacties

ik vermoed dat jouw wifi versterker draadloos aan jouw modem hangt en de sonosen weer aan de wifi versterker

als je wifi versterker maar net je modem ziet dan is die verbinding al niet zo goed

dat moet hij weer uitzenden daar door krijg je weer een halvering van de snelheid

het dichter bij je modem plaatsen van je versterker zou een verbetering kunnen zijn

meet desnoods met de app op je Android telefoon wifi analyzer 

hangt hij gedraad, dan moet je bovenstaande vergeten

Reputatie 7

Kun je hier iets mee: https://support.sonos.com/en-nz/article/configure-stp-settings-to-work-with-sonos

Reageer