Zojuist een groep Sonos speakers aangeschaft en geïnstalleerd.
Soundbar arc
Bass Gen 3
4x Era100
Nu kom ik erachter dat surround alleen over de soundbar/bass/2xera100 kan, en niet alle 4 era100? Jammer dan van de andere twee era100.
Dus ik heb nu 2 era100(achterste) gekoppeld als surroundgeluid en 2era(front) als stereo gekoppeld.
Nu wil ik ook graag muziek kunnen afspelen over alleen de 4 era100 tegelijk, zonder de soundbar en bas, of alleen de 4 era100 met de bass maar niet de soundbar erbij.
Ik kan nergens terug vinden hoe ik dit moet instellen, kunt u daar mij verder mee helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Vriendelijke groet,
Antwoord kan kort zijn: wat jij wilt kan eigenlijk niet.
Iets langer. Je hebt twee “kamers” gemaakt in de app: de surround-kamer met Era’s als surrounds, de soundbar en Sub en de kamer met de twee Era’s. Als je alleen de Era’s en de Sub wilt horen moet je dus beide surrounds en de Sub afkoppelen van je soundbar en, opzetten als stereoset en de Sub aan één van beide Era-kamers toevoegen. Dan beide Era-kamers groeperen (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms). Bij elke stap raakt je de eventueel uitgevoerde Trueplay kwijt.
Het lange antwoord is dus dat het wel kan, maar het kost je elke keer een half uurtje. Praktisch kan het dus niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.