Vraag

Alarm instellingen nieuwe Sonos app?


Ik heb inmiddels de update van de Sonos app. Ik kan echter de alarminstellingen niet vinden. Kan iemand mij laten weten waar ik die kan vinden?


18 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Had eerst even het forum gelezen dan had je kunnen lezen dat je deze niet had hoeven te downloaden wanneer je gebruik maakt van alarmen.

Reputatie 7

Alarmen kun je alleen nog maar zetten/wijzigen met de PC- of Mc-app. Ik heb het ook niet bedacht…..

Waarom dat nu weer ? Sonos, graag de alarm functie in de app toevoegen 

Reputatie 7

Wordt juli, zo las ik in het engelstalige forum. Wellicht ook mogelijk via Google Asistent?

Badge

en hoe doen we dat ??

 

Reputatie 7

Heb je GA al toegevoegd? Zo ja, dan zeg je “Hey Google, zet een wekker voor 7 uur”.

GA nog niet toegevoegd? Dan heb je een iPhone nodig, zie ik hier: https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-a-google-assistant-device-to-control-sonos

Iets wat goed is moet je pas verbeteren wanneer het er ook beter van wordt..... en makkelijker.

Nou,  bij Sonos slaan ze de plank met de laatste update op beide fronten finaal mis. 

Zorg er dan in iedergeval voor dat je kan downgraden naar de vorige editie

Belachelijk. Dit is mijn wekker! Nu moet ik ineens wat anders regelen ..

Ja, alsjeblieft SONOS, herstel de alarmfunctie zsm. Ik had hem ingesteld ten tijde van de vorige app. Nu gaat mijn wekker elke dag op dezelfde tijd. Niet handig!

 

 

hoe kan ik de alarmen nu aanpassen, op de website lukt het me ook al niet, dit is gewoonweg ongelooflijk

Hoera,

Alarmfunctie is er weer

Jos, kunt u vertellen waar ik de alarmfuntie kan vinden?

Open de Sonos App, Wieltje rechtsboven aanklikken, dan op BEHEREN drukken en vervolgens komt een rijtje in beeld met bij mij bovenaan ALARMEN

Dank Jos!
 

Voor de mensen die de alarmfuntie nog niet zien… app opnieuw installeren en daarna komt hij in het rijtje bij beheren te staan. 

Ok, alarm optie staat er nu in, maar ik kan niet bij mijn oude alarmen die ik heb gezet. Hoe kan ik die verwijderen?

Alarm staat na herinstallatie inderdaad bij beheer erbij. 
Nu het volgende probleem…

 

Voorheen in de oude app versie konden mijn gezinsleden (allemaal een eigen account) zelf de alarmen bewerken. Nu kan ik als beheerder alleen de alarmen aanpassen. Dit moet voor iedereen mogelijk zijn. 

Reputatie 7

Allemaal een eigen account is volgens mij bij Sonos nog nooit mogelijk geweest……

Alarm staat na herinstallatie inderdaad bij beheer erbij. 
Nu het volgende probleem…

 

Voorheen in de oude app versie konden mijn gezinsleden (allemaal een eigen account) zelf de alarmen bewerken. Nu kan ik als beheerder alleen de alarmen aanpassen. Dit moet voor iedereen mogelijk zijn. 

Ik mis de alarmen nog steeds na de nieuwe versie en ingelogd te zijn. Alarmen zonder in te loggen was altijd mogelijk en beter.

 

Jammer Sonos dat dit zo slecht getest automatisch gepushed wordt.

Had dan een compleet nieuwe app gemaakt zoals toen met de S1 en S2 app

Reageer