Skip to main content

met veel moeite is het me gelukt om gelijktijdig over mijn 2 Era 100 en een Era 300 af te spelen. Daarvoor moest ik een 2e room aanmaken en de 2 rooms groeperen. Je kunt dit blijkbaar niet in dezelfde room doen. Althans, dat is mij niet gelukt.

Probleem is dat ik iedere keer weer die rooms moet groeperen. Tijdens een pauze bewaart hij de groepering, maar de volgende dag moet je het opnieuw doen. En soms is dat groepeer icon nergens te vinden en moet je van alles proberen voor je in een afspeel modus zit waarin dat weer verschijnt. Ik dacht dat al die Sonos speakers zo goed samenwerkten, maar dat valt me tegen. 

Kan dit makkelijker?

Een “kamer” in Sonos is een speaker of een vaste (door Sonos voorgeschreven) set speakers. Twee Era 100’s en een Era 300 zijn niet zo’n set - ze passen niet in één “kamer”. Zoals je hebt uitgevonden kun je twee “kamers” “groeperen”. Zo’n groep zou moeten blijven bestaan tot één van de speakers opnieuw opstart, bijvoorbeeld na een update of als ze van de stroom geweest zijn. Kan dat bij jou de oorzaak zijn?

Vervelend dat je niet alles in een set kan zetten, en vervelend dat speakers altijd aan moeten blijven omdat ze anders hun groepering verliezen.

Maar dank voor de hint. Die era 100’s staan beiden op verdeelstekkers met een schakelaar die inderdaad vaak uit gaat. Ik zal eens proberen hoe het gaat als ik speaker altijd aan laat. Dat zou het probleem voor een belangrijk deel moeten verhelpen.

Het Sonos-begrip van een "kamer” is inderdaad net iets dwingender dan bijvoorbeeld het begrip dat Google hanteert. Maar Sonos heeft danook te maken met stereosets en homecinema, waar er maar één de baas kan zijn. Overigens gaan Sonos speakers na enige tijd over naar een laag-verbruik stand.

Er zijn veel discussies over het nu of zelfs de schadelijkheid van het stroomloos maken van speakers die bedoeld zijn om altijd aan te blijven. ik zou het vreselijk vinden om eerst op de opstart van het systeem te moeten wachten.

Update: die speakers aan laten lijkt goed te werken. Blijkbaar wordt die groepering in de speakers zelf opgeslagen en niet online of bv in de app. Jammer en ik vind het onlogisch. Het is zo ook minder flexibel dan ik zou willen. Maar goed, het werkt nu. Nogmaals dank ​@106rallye 

Reageer