Tunein wekker werkt (weer?) niet.


Badge +1

Hallo Sonos,

 

ik heb het topic al doorgeploegd en zie dat mijn vraag al eerder aan bod is gekomen maar alweer jaren terug. Ik loop er nu tegenaan dat als ik een TuneIn wekker zet toch het Sonos chime signaal klinkt. Ik snap dat dat bewust is als failsafe maar zou toch liever de radio aan hebben als ik wakker word.

Gekke is ook dat als ik de Chime uitzet en de radiozender kies dat ie dan vrolijk afspeelt. Heb net ook even met andere zenders van TuneIn zitten testen maar soms werkt het wel en soms werkt het niet. Heb net een diagnose gestuurd, die is 1513354761.

Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken want dit is (ja, een first world problem) vervelend. Heb al de speaker even van de stroom afgehaald maar dat lost het helaas niet op.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 7

Voor een reactie op een diagnose moet je even bellen met Sonos.

 

Zoals ik het begrijp krijg je de chime als je Sonos op dat moment even niet snel genoeg TuneIn kan bereiken. Dat duidt vaak op een wifiprobleem. Hoe ziet je netwerk eruit?

Badge +1

Ah, wist ik niet, ik dacht dat ze meelazen op het forum met een keyword search als diagnose of iets dergelijks. Maar thanks voor de tip, ik zal er morgen even achteraan gaan dan.

Wifinetwerk is prima verder heb op elke van de drie etages een Deco M5 bekabeld aan gesloten via een TP link switch op de Tmobile glasvezel verbinding. Gaat als de brandweer. Gekke is ook dat als ik dus de wekker uitzet en twee tellen later handmatig Classic FM opstart (dat is de beoogde wekker) dat ie vrolijk begint te spelen. Ook andere zenders gaan vlot.

 

Reputatie 7

Juist een mesh systeem kan een probleem zijn 

Badge +1

Ja, maar het gekke is, het heeft altijd zonder problemen gewerkt. Spotify als wekker werkt ook prima. En als het Sonos wekker geluid klinkt, ik zet hem uit en start handmatig Classic FM dan speelt ie binnen 3 seconden als een zonnetje. 

Badge +1

Ik heb bij mijn vriendin precies hetzelfde probleem. De wekker in de Sonos op is afgesteld om via TuneIn Npo radio 2 af te spelen maar we krijgen dus het Sonos Chime signaal te horen als de wekker afgaat. Voorheen werkte het perfect. Wij hebben wel laatst opnieuw de wekkers die we hadden staan opnieuw ingesteld en sindsdien werkt het niet meer goed. We krijgen dus het Sonos Chime signaal te horen ipv radio via TuneIn.

Reputatie 2
Badge +1

Zie hier, ik ben dus niet de enige met dit probleem sinds een week of 2-3. Baal er enorm van. Werkte altijd perfect. Sonos bedraad staat circa 3 mtr van mijn sonos in de slaapkamer. Kanaal wijzigen werkt niet, ander radio station helpt niet, alarm verwijderen en opnieuw werkt niet, sonos stekker er 15 sec uit en herstart is ook niet de oplossing. Vandaag maar bellen met sonos. Erg irritant.

Je bent zeker niet de enige. Ik merkte vanmorgen exact hetzelfde als wat jij beschrijft. 

Ik heb een Sonos Symfonisk (zo'n lamp van Ikea). 

Ik heb net hetzelfde voor. Sonos chime gaat ipv bijvoorbeeld qmusic radio via tunein. Als ik de chime stop en dan weer op play druk dan speelt hij wel de radio. Dit is op een sonos play 1. 

Reputatie 7

Zoals ik het begrijp krijg je de chime als je Sonos op dat moment even niet snel genoeg TuneIn kan bereiken. Dat duidt vaak op een wifiprobleem. Hoe ziet je netwerk eruit?

@Patje Voor jou dus dezelfde vraag.

Aan mijn wifi netwerk is al maanden niets veranderd. Ik heb een port die bekabeld is aangesloten. 3x play1 en 1x symphonisk bookshelf en 1x roam. Als ik op de play knop druk of via de Sonos s2 app speelt het gekozen radiostation direct af. Ik vermoed dat sonos zelf ergens de time out verkort heeft, waardoor enkel bij Ingesteld alarm de Sonos tune wordt afgespeeld ipv radio station.

Reputatie 5
Badge +3

De Sonos lekker voor muziek/films gebruiken,

Voor een wekker even langs de Hema...

Tuurlijk moet het kunnen om met muziek wakker te worden maar als er om wat voor reden dan ook even geen verbinding is met internet kan de speaker tunein niet starten. 

 

Reputatie 2
Badge +1

De Sonos lekker voor muziek/films gebruiken,

Voor een wekker even langs de Hema...

Tuurlijk moet het kunnen om met muziek wakker te worden maar als er om wat voor reden dan ook even geen verbinding is met internet kan de speaker tunein niet starten. 

 

Ik gebruik al jaren een play3 ook als wekker. Incidenteel geen radio maar sonos chime, gemiddeld 1x per jaar. Mijn wake up muziek is radio 10 via Juke.

Reputatie 7

Ik zou toch eens kijken of je iets kunt doen met het kanaal van je Sonosnet. Ligt dat dichtbij een kanaal waar je wifi op zit?

Bovendien: voor een verstoring hoeft er niets op jouw netwerk te veranderen. Een verandering bij  je buren kan bij jou storen.

2.4Ghz staat op kanaal 1

5Ghz staat op kanaal 48

Sonos Net staat op kanaal 6

Port bekabeld 

Alle speakers staan op Sonos Net = WM0

Behalve de Roam deze staar op WM1

Ik zal het Sonos kanaal eens naar 11 zetten en hou je hier op de hoogte

Heb Sonos kanaal aangepast = lost het probleem niet op.

Heb alle sonos speakers van de stroom gehaald en één voor één terug onder stroom gezet  begonnen met de Port daar deze bekabeld is aangesloten, en tekens gewacht per toestel tot deze zichtbaar is in de Sonos S2 app. Lost het probleem ook niet op.

Blijf smorgens bij het afgaan van het alarm de Sonos tune horen ipv de radio.

Als ik tijdens de dag verschillende alarmen instel speelt wel de radio.

Als smorgens de Sonos tune af gaat, ik duw op stop en kort daarna op play, speelt wel de radio af.

Als ik een alarm instel met muziek naar mijn lokale netwerk (NAS) dat gaat perfect.

Aan wat zou het kunnen liggen?

Één paar jaar geleden het zelfde voor gehad. Was een gekend probleem bij Sonos. Maar dat lag toen aan Sonos zelf, na aanpassingen en updates was dit opgelost.

Reputatie 7

Toch maar weer eens bellen met Sonos?

Al een poosje zelfde probleem hier.
Stond altijd op met een radiozender maar wordt telkens wakker met de default chime.

Settings doorgenomen, van stroom afgehaald, diagnostics, opnieuw aangemeld, zeg het maar. Alles gedaan. 

Als ik, meteen als de wekker gaat, sonos instel om die radiostation af te spelen is dat nooit een probleem. 

Wifi/internet doet het prima en zonder haperingen. Werk dagelijks van huis.

Erg vervelend, daar heb je zo'n systeem niet voor :-(

Ronald.

Reputatie 7
Badge +3

 

Erg vervelend, daar heb je zo'n systeem niet voor :-(

Ronald.

Ik kan mij voorstellen dat het het daar niet voor hebt……… zou wel een heel dure wekkerradio zijn. 😉

Ik heb vorige week alles door gegeven aan Sonos (via chat)

Ik heb het probleem van de radio uiteindelijk zelf opgelost.

 

Mijn Synology NAS doet de DNS-resolutie e.a.

Vroeger nooit geen problemen gehad.

Maar kreeg van Sonos medewerker de melding dat er veel DNS-fouten te zien zijn.

= Dit betekent dat je speakers de servers niet snel genoeg kon bereiken, dus ze zouden in plaats daarvan het standaard alarm geluid moeten gebruiken. Ik vraag je alsjeblieft om de DNS van je router/mesh-systeem te wijzigen. De primaire server zou 8.8.8.8 moeten zijn en de secundaire zou 8.8.4.4 moeten zijn.

Mijn dhcp adverteerde 1 dns server (onze eigen dns server)

Ik heb de dhcp nu ingesteld om zowel als 1ste en 2de dezelfde dns servers te adverteren.

En nu werken de alarmen weer (Tunein / Sonos radio)