Sonos Update V 80 vreselijk. Er ontbreken belangrijke zaken


Reputatie 3
Badge

Waarom is de recente Sonos app zo incompleet uitgebracht?
Geen alarmen meer bereikbaar.
Geen toegang tot de Lokale muziekbibliotheek.
Geen equalizer.
We kunnen ook niet downgraden naar de vorige versie.
Ook geen info hierover op Twitter of op de website.


27 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat wil je met deze spam bereiken?
Je hoeft echt niet overal dezelfde reactie te geven en dan ook nog zelf een topic openen. Sonos weet nu echt wel dat er iets niet goed is gegaan.

Reputatie 1

De update is niet goed doordacht nu er zaken ontbreken, dat noemen ze broddelwerk.

Badge

Na jarenlang plezier van SONOS te hebben gehad is het plezier mij totaal ontnomen zins de wereldwijde update van 7 Mei 2024. Diversen Issues grootste probleem voor mij is dat er geen content informatie meer bij staat wat ik persoonlijk leuk en belangrijk vindt. mocht dit niet veranderen dan denk ik dat ik Sonos ga vervangen en op zoek ga naar wat anders. Het lijkt mij dat SONOS een verplichting richting klanten heeft om er naar te luisteren

Reputatie 7

@Musicport2018 Wat bedoel je met “er geen content informatie meer bij staat”? Waar zoek je naar?

Badge

nergens zitten geen afbeeldingen bij 

Badge +1

Hier staat de albumhoes er nog gewoon bij. 

Badge +1

Als je de andoid app gebruikt kan je downgrade'n hoor. Oudere .apk downloaden. 

Reputatie 7

@Musicport2018 Ik heb gelezen dat de app even tijd nodig heeft om de bibliotheek te synchroniseren. Kan dat bij jou het geval zijn?

 

Reputatie 2

Waarom is de recente Sonos app zo incompleet uitgebracht?
Geen alarmen meer bereikbaar.
Geen toegang tot de Lokale muziekbibliotheek.
Geen equalizer.
We kunnen ook niet downgraden naar de vorige versie.
Ook geen info hierover op Twitter of op de website.

De achterliggende bedoeling is natuurlijk helder: Sonos verdient aan streaming afspelen, niets aan lokale zaken zoals afspelen vanaf een NAS of andere lokale bibliotheek. Vandaar dat het laatste er klakkeloos uitgesloopt wordt ten gunste van 100 streaming diensten...

Badge

Dacht bij mijzelf ga Sonos is bellen en die zeggen inderdaad dat je je eigen bibliotheek niet meer kan toevoegen in de geupdate app misschien komt dat nog zeggen ze

Het is wel zo dat SONOS ooit is begonnen om je eigen content toe te voegen iets anders was er niet bij hun, Nu laten ze eigenlijk de klanten van het eerste uur vallen zoek het maar uit

Reputatie 7
Badge +3

Waarom is de recente Sonos app zo incompleet uitgebracht?
Geen alarmen meer bereikbaar.
Geen toegang tot de Lokale muziekbibliotheek.
Geen equalizer.
We kunnen ook niet downgraden naar de vorige versie.
Ook geen info hierover op Twitter of op de website.

De achterliggende bedoeling is natuurlijk helder: Sonos verdient aan streaming afspelen, niets aan lokale zaken zoals afspelen vanaf een NAS of andere lokale bibliotheek. Vandaar dat het laatste er klakkeloos uitgesloopt wordt ten gunste van 100 streaming diensten...

Denk niet dat de streamingdiensten een verdienmodel voor Sonos zijn. Ik heb geen idee wat de gedachten van Sonos waren toen ze deze “update” door voerden, maar duidelijk is dat ze de plank hebben misgeslagen.

Naast alle opmerkingen heb ik een probleem dat ik nog niet in de topic heb gezien.

Betreft het terugschakelen van het TV geluid (via optisch signaal naar playbar) naar de radio.

Normaal gesproken kon je als je de TV uitzet een radio station of een andere geluidsbron aanklikken, maar dat lukt niet meer.

App blijft op TV staan en is "vastgeslagen".

Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door de playbar te koppelen met een play 1 die niet gekoppeld stond met de tv. Daarna de play 1 losgekoppeld en toen bleef de playbar op dat radio station spelen.

Is natuurlijk behoorlijk omslachtig. Hebben meerdere van jullie dat probleem ook en zo ja heeft iemand een andere oplossing gevonden?

Teleurstellende update van de app. Mooi uiterlijk, maar er ontbreekt teveel functionaliteit. 
Graag terug naar de oude app!!!

Reputatie 1
Badge +1

Hopeloze nieuwe app. Radiostations met veel vertraging. Gauw over op Heos.

Hopeloze nieuwe app. Radiostations met veel vertraging. Gauw over op Heos.

waarschijnlijk een domme vraag, maar kun je die Heus app gebruiken voor sonos apparatuur?

Reputatie 1
Badge +1

Helaas niet, gewoon Sonos de deur uit doen. Heos of Bluesound is ook betere kwaliteit.

Helaas niet, gewoon Sonos de deur uit doen. Heos of Bluesound is ook betere kwaliteit.

Jammer maar een soundbar en 5 play ones vervangen is wel een kostbare grap, wegens geklungel van de fabrikant.

Bedankt voor de reactie, hoop dat ze dit snel oplossen.

Groet  Huub

Als je de andoid app gebruikt kan je downgrade'n hoor. Oudere .apk downloaden. 

Was even zoeken, maar dat werkt inderdaad :) oude app teruggezet en het werkt voorlopig weer als vanouds. Bedankt voor de tip.

Groet  Huub

Badge +1

Niet perongeluk update'n, hè ?  😄

Niet perongeluk update'n, hè ?  😄

nee, heb de auto update uitgezet 😥👍

Wat een dramatische update..,

 

vraagjes, is bij iedereen de app ook zo ontzettend traag? Het duurt een eeuwigheid voordat start. En volume bedienen zit een vertraging van 3 sec in voordat hij zachter of harder gaat.
 

ik had bij de vorige app mijn move gekoppeld aan 2xplay 1 en dat werkte perfect met airplay van apple music. Nu kan dat niet meer, op het moment dat ik vanuit de apple music airplay gebruik pakt hij alleen de sonos move en niet de airplays.. iemand hetzelfde probleem of een oplossing? 
 

 

Wat wil je met deze spam bereiken?
Je hoeft echt niet overal dezelfde reactie te geven en dan ook nog zelf een topic openen. Sonos weet nu echt wel dat er iets niet goed is gegaan.

Je gelooft in Sonos? Hoe meer klachten  hoe beter. Sonos levert wanprestatie,onze dure apparatuur is waardeloos zo. 

Iemand een oplossing waarom ineens alleen nog mijn sonos beam muziek afspeelt en niet mijn surround sound!!! Laat al mijn andere speakers uit..

 

wat een ruk update, wanneer trekt sonos de update in en maken de oude app weer mogelijk!!!!! Schandalig. Slecht dit 

Reputatie 7

Staat de instelling voor de surrounds op “volledig“?

Ik vind mijn Sonos afspeellijsten niet terug in de nieuwe app. Zijn deze verwijderd? Kan ik deze ergens terugvinden ? 
 

Reageer