Skip to main content

Sinds de nieuwe sonos app is het niet mogelijk de muziekbibliotheek te gebruiken. Dit zou medio juni worden opgelost. Weet iemand of dit nu reeds kan of is het nog steeds niet mogelijk (zoals ik dat ervaar).

Is het mogelijk om de oude app nog te gebruiken? Zo nee, is dat dan geen blunder van Sonos, die zijn oude schoenen weggooit………...

Staat je muziekbibliotheek op een NAS of een PC? Wat heb je zelf al geprobeerd?

op een pc

Zowel de nieuwe app als de wijze waarop Sonos deze heeft ingevoerd zijn dramatisch te noemen.

Volgens Sonos is het echter nooit onmogelijk geweest om de muziekbibliotheek te gebruiken. Wel is de zoekfunctie nog weg en waren er problemen met de wachtrij. Heb je geprobeerd om de bibliotheek met de PC-app opnieuw toe te voegen en evt. delen in te stellen op de PC?

Zijn er na maanden wachten al oplossingen gevonden voor dit irritante en beschamende probleem

Sonos app werkt niet

Wanneer de app helemaal niet werkt dan zou ik toch maar eens bellen met Sonos. Bij de meeste mensen werkt het gewoon, al is het met wat eigenaardigheden. Maar helemaal niet werken zou vreemd zijn.

Moet elke keer opnieuw inloggen, kan niet de geluidsinstellingen bedienen cq bereiken. Bovendien is het niet mogelijk mijn muziekbibliotheek op mijn nas toe te voegen en te bedienen🙁🙁🙁

Ook niet via de PC app?

Op de pc is mijn muziekbibliotheek op de Nas wel te bereiken en te bedienen.

Op iPhone niet te bereiken. Wel toegevoegd maar niet te bedienen!

Zelfde situatie hier. Afwachten maar en ondertussen gebruik maken van SonoPhone en SonoPad. Werkt prima.

Hoe slecht de nieuwe Sonos app is, weten we ondertussen wel. Waarom het allemaal zo lang duurt, is voor de meeste een raadsel. Sinds ik de PC app heb gedownload kan ik weer bij de muziek op de NAS. Sterker nog, heel soms krijg ik in de Android App de mogelijkheid om op de "Muziekbibliotheek” te kunnen kijken. Meestal is deze namelijk niet zichtbaar. Als ik er dan op klik, kan ik warempel ook nog wat kiezen, echter dan is het uit met de pret. Dan krijg ik de woorden: “Er is iets mis gegaan” en dat klopt….heel erg mis. Oftewel, de muziekbibliotheek is buiten de PC App volledig onbruikbaar.

SONOS maakt voort……..ontwikkel die software voor Android!!!

De screenshots:

Ik heb hier telefonisch contact overgehad twee weken geleden. Er is momenteel nog geen fix voor vanuit de helpdesk. Via Windows sonos-app bedienen is de oplossing vinden ze.  

Ik maak me er niet populair mee, dat weet ik, maar als het systeem de bibliotheek beschikbaar heeft (want in de PC-app is hij zichtbaar), lijkt het een verbindingsprobleem dat de Android app hem niet ziet. De nieuwe app, die meer vertrouwt op verbindingen “buitenom” is daar (te) gevoelig voor. Je zou kunnen kijken of er in je netwerk zaken zitten die die verbinding zouden kunnen storen en die je kunt missen. Gebruik je powerline of access points en kunnen die eruit? Probeer dat eens. Geen garanties en de beste oplossing zou een stap terug van Sonos zijn, maar wellicht helpt het.

ik ben nu anderhalve dag met Sonos bezig om mijn Muziekbibliotheek te koppelen in mijn app. Zoals hierboven al beschreven staat (ik zie het nu pas). werkt het nog steeds niet. 
Na van alles geprobeerd te hebben in overleg met sonos waren de laatste worden van sonos:

We weten van het probleem en het wordt opgelost. 

Daarna werd opeens de verbinding verbroken. had ook al een uur met ze aan de lijn gezeten. 

Moest maar de Web app gebruiken of de app op mijn computer :(

als ze dit gisteren hadden gezegd had me dat een hoop tijd gescheeld. Ik vind het wel ontzettend triest dat het nog steeds niet werkt. 
Ik ga nooit meer goedkope zooi kopen. o, zo goedkoop was het allemaal niet

Heb je deze handleiding gevolgd? 

deze stappen (in de handleiding) hebben we allemaal doorlopen. Ik weet ook wel wat van computers, Shares, instellingen en Nas servers. Het heeft altijd met de oude app goed gewerkt. Ook op mijn computer en de Web versie van Sonos lijkt het te werken.   Alleen dus niet lp mijn (vrij nieuwe) telefoon. En die gebruik ik het meest.

Ik snap best dat het complex is, maar communiceer daar nu eerlijk over

Er is inderdaad nog steeds iets vreemd aan de hand rond muziekbibliotheken. Zelf werk ik met Apple en kan de bibliotheek benaderen via de web-app.

Na de laatste update zag ik ineens de bibliotheken verschijnen op de iPad, na het aanklikken van de map albums volgt een vage melding dat er iets is misgegaan. Het gekke is dat ik in beheer wel kan scannen op nieuwe content zonder dat er een foutmelding volgt. Vervolgens sloot ik de app, waarna de bibliotheek weer volledig verdwenen is uit de app om zich daarna ook niet meer te tonen.

Het vervelende is ook inderdaad dat Sonos onduidelijk blijft in wat voor problemen er nog bestaan. Laten ze weer eens met een status-update komen. Het blijft rommelen, nu ook wederom de traagheid van de app waarbij je soms een halve minuut moet wachten alvorens het afspelende nummer getoond wordt of wanneer je überhaupt de speakers uit kunt zetten. Dit probleem bestond al eerder, leek opgelost maar is gewoon weer terug.

Reageer