iOS 16 upgrade app werkt slecht.

  • 16 September 2022
  • 21 reacties
  • 480 Bekeken

Na upgrade naar iOS 16 werkt Sonos app slecht


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Geen last van op mijn Samsung telefoon en tablet

Reputatie 7
Badge +3

@Ronald22 Heb je daar dan iOS 16 op geïnstalleerd? 🥴

@Jelink Dit is wel een erg vage omschrijving. Waar loop je tegenaan dan?

Reputatie 5
Badge +3

@Erooij 🙃

het probleem kwam ook bij mij

Reputatie 7
Badge +3

@Emmettjennings  Nergens staat beschreven wat het probleem nu echt is/was. Je schrijft “kwam ook bij mij”, mag ik daaruit opmaken dat er nu in ieder geval geen probleem meer is?

Werk zelf met IOS 16 en het werkt allemaal als een zonnetje.

Reputatie 7
Badge +3

Hier lopen zaken door elkaar. Topicstarter heeft het over iOS en volgens mij spreekt @Emmettjennings over Apple OS.

Los daarvan staat nog steeds nergens wat het probleem nu is. Wat is “werkt slecht”? “Werkt slecht” is geen probleemomschrijving, waar loop/liep je tegenaan.

Ik heb het zelfde probleem! De app van Sonos werkt slecht met de iOs 16.1.2. Na 10x de stekker eruit halen van het Sonos apparaat en vorige werkt het. 
Waardeloos!

Mooi geluid Sonos, maar de gebruiksvriendelijkheid met Apple is niet erg fijn… 

Ipad met iOs 15.2 werk instant.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zowel een iPad en iPhone werkend op de laatste officiële OS versies en ervaar geen enkel probleem.

Ook wordt er door probleemmelders nogsteeds niet gemeld wat voor probleem er zou zijn. Niet echt een basis om verder te kunnen helpen.

Waarom zou Sonos met Apple niet gebruiksvriendelijk zijn? Al jaren gebruiker van beide en het werkt probleemloos. Mogelijk dat er toch wat anders aan de hand is? Netwerk?

Reputatie 7

Hetzelfde probleem? Wat is het probleem dan (nu drie keer gevraagd)?

Hetzelfde probleem? Wat is het probleem dan (nu drie keer gevraagd)?

Lezen is ook een vak apart. Maar de Sonos app kan geen verbinding maken met de Sonos Arc. Mijn  iPhone draait op iOs 16.1.2 en mijn iPad op 15.2.  
 

iPad geen problemen hij is direct geconnected en bij de iPhone elke dag geen verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees  het Engels forum dat sinds iOS 16 er meer gebruikers zijn die hun verbinding kwijtraken.

Een advies wat daar gegeven wordt is om in iOS in de instellingen app, bij Sonos het schuifje bij “lokaal netwerk” aan te zetten. Bij sommigen schijnt die uit te staan.
 

Ik lees  het Engels forum dat sinds iOS 16 er meer gebruikers zijn die hun verbinding kwijtraken.

Een advies wat daar gegeven wordt is om in iOS in de instellingen app, bij Sonos het schuifje bij “lokaal netwerk” aan te zetten. Bij sommigen schijnt die uit te staan.
 

Staat bij mij aan :)

Reputatie 7
Badge +3

Gebruik je een VPN? Telefoon al eens helemaal uitgezet en opnieuw gestart?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie ookdeze nog als mogelijke oplossing. Diverse gebruikers zijn er positief over.

Perhaps see if switching off ‘Private WiFi Address’ in their current network connection properties page will resolve the issue for you. See attached. I would also disable ‘WiFi Calling’ too.. if still no joy, then maybe reset their network settings in iOS and setup the WiFi connection again to the local network.”

Ik zie ookdeze nog als mogelijke oplossing. Diverse gebruikers zijn er positief over.

Perhaps see if switching off ‘Private WiFi Address’ in their current network connection properties page will resolve the issue for you. See attached. I would also disable ‘WiFi Calling’ too.. if still no joy, then maybe reset their network settings in iOS and setup the WiFi connection again to the local network.”

Ik ga niks in mijn router resetten :), dit staat allemaal ingesteld voor het game. Sonos moet gewoon zorgen dat Apple werkt met hun apparatuur (gezien de prijzen….).

 

of is dit in je iPhone?

Reputatie 7
Badge +3

Dit is op de iPhone.  Kies WiFi en dan de “i” achter je wifiverbinding. 
Overigens zou je het ook kunnen omdraaien………. Apple moet gewoon zorgen dat alles, na een update, blijft werken zoals het was. Je geeft zelf aan dat het probleem ontstond na een Apple update. Gezien het feit dat zeker niet iedere Sonos/Apple gebruiker hier last van heeft maakt het lastig om aan te geven wat dit veroorzaakt. Het kan ook nog een combi probleem zijn met routerinstellingen. 
Je zou ook eens met de Sonoshelpdesk kunnen bellen. 

Reputatie 7

Hetzelfde probleem? Wat is het probleem dan (nu drie keer gevraagd)?

Lezen is ook een vak apart.

 

???

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Ik ben ervan uit gegaan dat dit een verwijzing naar zichzelf was. Staat er inderdaad een beetje lullig.

Even naar instellingen gaan. Sonos app en mobile data aanzetten. Gelijk weer muziek uit de boxen. 

Reputatie 7
Badge +3

Die staat bij mij gewoon uit en heb toch een prima werking van Sonos.

Reputatie 7

Mobiele data zou niets uit moeten maken voor Sonos, die via wifi werkt.