Vraag

Hoog batterijverbruik Sonos app

  • 27 April 2017
  • 15 reacties
  • 4165 Bekeken

Badge +1
Het valt me app dat het gebruik van de Sonos app de batterij van mijn iPhone erg snel leegslurpt. Soms verbruikt de app wel 55% op een dag! Ook als de app niet actief wordt gebruikt, is het stroomgebruik nog steeds erg hoog (sluipverbruik).
Ik gebruik de app in eerste instantie voor het regelen van het volume voor mijn tv. Als ik muziek afspeel vanaf mijn NAS gaat het verbruik helemaal hard en is de batterij van mijn iPhone (5S) binnen een halve dag leeg..
Ik heb in de app zelf het gebruik van locatievoorzieningen al uitgeschakeld, maar dat heeft nauwelijks effect op het batterijvebruik.
Mijn Sonos Playbar en SUB zijn via BOOST (met een ethernet kabel aan de router) geconfigureerd. Mijn drie huisgenoten gebruiken de app eveneens via hun eigen iPhone en iPad.
Iemand ervaringen met het hoge batterijverbruik van de app, tips of advies?
bvd

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey apeka,

Als Sonos op de achtergrond draait, kan dit wat batterij verbruik met zich meebrengen.
De Sonos App zal in de achtergrond ten alle tijden open staan als u de bediening van Sonos in het lock-scherm heeft aan staan.
Wil u verzoeken de volgende documentatie door te nemen.
Ben benieuwd of u het zelfde probleem ervaart als dit uit staat en u de App ook geforceerd heeft afgesloten.

Badge +1
Dag Tim,
Ik heb nu in de Sonos app de instellingen 'Hardware-volumeregelaar' en 'Bediening vanaf het vergrendelingsscherm' uitgezet. Dit scheelt inderdaad aanzienlijk in het stroomverbruik. Desondanks blijft een uurtje streamen van Spotify een behoorlijke stroomvreter. Hopelijk kan hier in een volgende app update iets aan worden gedaan?
Badge +1
misschien ook je tv remote instellen dat hij de sonos bedient , dan heb je niet telkens je smartphone nodig om luider en stiller te zetten , heel makkelijk te doen via de sonos menu
Reputatie 2
Badge +1
Geen probleem met mijn Android; de hele dag alles aan (Sonos app, spotify etc) en nog geen 20% verbruik. Lijkt mij een typische Apple tekortkoming 😃
Badge
Enig probleem: uitschakelen van bediening vanaf vergrendelscherm zorgt voor verbreken verbinding wanneer iPhone in stand-by gaat. Zie ander topic... bug Sonos of IOS? Enkel voor iPhone als lokale source, niet voor bediening streamen.
Reputatie 5
Badge +2
Is niet echt een bug meer een werking van het toestel zelf. Ik zal je feedback doorgeven aan onze ontwikkelaars, hopelijk zal het batterij gebruik op IOS devices gereduceerd kunnen worden middels een update oid.
Badge
Ok bedankt. Graag, naast batterij drain, ook doorgeven dat uitschakelen bediening vanaf vergrendelscherm issues geeft bij afspelen muziek vanaf iPhone wanneer toestel in stand-by gaat. Dit heb ik zowel aan Sonos (telef/forum/diagnose) als aan Apple helpdesk doorgegeven.
Ik heb hetzelfde probleem sinds kort. Batterij van mijn android gsm wordt leeg getrokken door de sonos app terwijl ik de app niet aan het gebruiken ben. Ik heb de indruk dat dit fenomeen zich voor doet als de bridge niet bereikbaar is. Typisch staan mijn bridge en andere sonos boxen niet onder stroom als ik ze niet gebruik. Het lijkt er op dat de app daar niet goed mee om kan. En op die manier veel van de batterij vraagt. Iemand een oplossing? Of zelfde ervaring?
Badge

 

Hier hetzelfde probleem. iOS 13.1.1, Sonos 10.5. De app heeft de hele nacht batterij gevreten, waardoor ik wakker word met 1% batterij. Sonos niet hard gesloten, maar ik deed dat vroeger ook niet, en toen was er geen probleem. Ik heb nu voor alle zekerheid alle interactie van de app uitgezet in mijn iphone-instellingen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed toch dat Je dit in de instellingen van de telefoon moet zoeken.

Zelf hier een verbruik van 4% over de afgelopen 24 uur. Dit met de app de hele dag open op de achtergrond. 

Badge

Ik merk nu ook dat de app de batterij van mijn iPhone snel uitput.

Zelfde beeld als dat van User265099 hierboven.

De link van Tim van 2 jaar geleden naar info hierover werkt niet meer.

Kan ik het verbruik verminderen zonder de app steeds helemaal te moeten afsluiten?

Sinds drie weken ervaar ik ook dit probleem. Dit is sinds een update van de software aan de hand 

Sinds kort nu ook een Sonos One in de keuken, naast de Sonos Playbar en de twee Sonos One in de kamer met een Sonos Boost. Na aanzetten radio in de keuken op de Sonos, trekt de batterij van de Iphone 8 zeer snel leeg. Weet iemand hier een oplossing voor?

 

Als je in de Sonos app bediening vergrendelscherm uit zet is het probleem als het goed is verholpen 

Thx, toegepast. Ik ga kijken wat er gebeurt