Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben betrekkelijk nieuw als gebruiker. Ik beschik sinds enkele jaren over Sonos Play:1 speakers en ben voornemens deze te vernieuwen.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing voor het draadloos aansluiten van mijn platenspeler (Sony PS-LX310BT) met 1 stereo RCA line uitgang en bluetooth.

In een andere kamer staat de televisie, hier zou ik graag draadloos 2 Sonos speakers op aansluiten met een soundbar.

Is bovenstaande mogelijk? Heb ik hier aanvullend een Sonos Port voor nodig? is het dan tevens mogelijk om de speakers van de televisie te combineren met de speaker van de platenspeler als 1 geheel?

Ik ben erg benieuwd en hoor graag de suggesties voor een passende oplossing.

Dank vast voor de moeite.

Groet,

Marc 

Sonos kan niet echt draadloos worden aangesloten op een TV. Je kunt wel iets proberen met bluetooth (bijvoorbeeld met een Era speaker), maar dat moet je echt niet willen. Teveel risico op storingen. Het Voor TV’s heeft Sonos soundbars of de Amp. Niet draadloos dus en bij de Amp moet je nog twee niet-Sonos speakers hebben.

Voor je platenspeler zou je wel iets kunnen proberen met bluetooth, bijvoorbeeld met een Roam of Era. Ook daar geldt dat een bedrade verbinding (met een Port of via de Sonos adapter met een Era) wat mij betreft de voorkeur heeft.

Meerdere Sonos speakers kun je groeperen (https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms) en bij de analoge ingang op een Port (of zelfs een Era) kun je aangeven dat je het geluid van de lijningang standaard op een andere speaker moet worden weergegeven. 

Reageer