Vraag

zp80 vs S1 en S2 app

• 25 september 2020
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

Badge

Ik gebruik een zp80, een playbar en een 2 play 1 van sonos 

de zp 80 is niet compatibel voor de s2 app, derhalve ontvang ik geen updates. Nu heb ik een probleem da5 kennelijk in de s2 app is opgelost. Wat gebeurt er als ik de zp 80 verwijder. Kan ik deze dan nog steeds afspelen via de op de s2 app aangesloten apparatuur?
ik gebruik de zp 80 voor een platenspelet.

ik hoor graag een reactie

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Even voor de duidelijkheid:

• de ZP80 is enkel geschikt voor de S1-app en ontvangt wel updates voor de S1-software, maar geen nieuwe functies meer;
  • Sonos devices met S1 software en S2 software zijn niet te combineren in één systeem.

Het laatste heeft tot gevolg dat je de ZP80 niet zou kunnen groeperen met S2-devices; het geluid van de platenspeler kun je dus allen via evt. andere S1-devices laten horen.

Bij mijn weten zijn er overigens geen grote verschillen tussen S1 en S2. Welk probleem denk jij met S2 op te kunnen lossen?

Badge

Bedankt voor je reactie; ik vermoedde al zoiets. Het probleem wat ik op denk te lossen is dat sinds enige tijd bij het afspelen van afspeellijsten het geluid korte tijd hapert. In een ander topic in deze community las ik over een identiek probleem dat zou zijn opgelost in een s2 update. Naar een oplossing binnen s1 werd gezocht. 

ik heb daar verder niets over terug kunnen vinden. Ik kan me voorstellen dat nieuwe features alleen zijn weggelegd voor s2 toepassingen, maar zou het jammer vinden als bugfixing  

geblokkeerd wordt omdat 1 component in de combinatie niet geschikt zou zijn voor s2.

het zou ook onzinnig zijn om dit probleem alleen op te kunnen lossen door het niet compatibele component, in dit geval een zp80, te verwijderen en binnen de s1 toepassing een speakerset te moeten aanschaffen om de muziek te kunnen afspelen....

Reputatie 6
Badge +3

Sonos heeft gelukkig toegezegd dat er voor s1 nog wel updates komen. Dat zullen bug fixes en veiligheidsupdates zijn. Alleen geen nieuwe features meer…..

Gezien de (nog) zeer beperkte verschillen tussen S1 en S2 zou ik voorlopig gewoon het hele systeem op S1 laten…. 

Reageer