Vraag

zp 100

  • 20 November 2020
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

Badge

Hallo, 

 

Ik ben nieuw op dit forum en moet even mijn weg vinden, 

Ik heb sinds ergens 15 jaar geleden een sonos systeem door mijn hele huis en gebruik ZP 100 en geloof 90   100 is als versterker en   90 of 80 gaat via de woonkamer versterker maar zorgt voor de verbinding met sonos 

een van de kastjes is aangesloten op mijn router 

 Alle kastjes staan in de meterkast ik heb alleen mijn telefoon nodig om muziek in welke vorm of waar ook vandaan te spelen ik heb zelfs een app om via de telefoon te kunnen spreken over alle luidsprekers.bijna alles is mogelijk.

Tot mijn verbazing is hier weinig over bekend, ik bel een winkel welke sonos verkoopt en ze begrijpen niet waar ik het over heb zij hebben het over luidsprekers welke ik kan kopen, iets wat ik juist niet hoef in elke kamer zitten inbouw luisprekers. 

in Al die jaren heeft en werkt het systeem 100% de controller is er mee gestopt echter daar staat tegen over dat de app het perfect heeft over genomen. 

Nu komt er een update s2 geloof ik waar mijn zp 100 niet meer in mee kan gaan en de vraag is wat komt er voor in de plaats. 

En werkt dit op de zelfde manier ?

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Jouw apparaten heten sinds een aantal jaren Connect:Amp, tegenwoordig opgevolgd door de Amp. Er is een S2 app, maar de S1 app blijft nog een hele poos in de lucht. Sonos heeft tegenwoordig inderdaad ook veel speakers en soundbars.

Enige probleem zou zijn als je een dit jaar uitgebrachte speaker (een Arc, Sub Gen 3 of Five) zou willen combineren met je oudere apparaten. Die nieuwe kunnen alleen op S2, de oude alleen op S1.

Kortom: gewoon op de S1 app houden en genieten van je goed functionerende systeem!

Badge

Dank, ga het overwegen, echter ivm het ontbreken van updates de komende tijd wil ik toch gaan kijken wat het kost om alles te wisselen voor de nieuwe serie, wel lijkt de nadruk van sonos meer op speakers te liggen, waarbij toen ik het kocht het juist de bedoeling was dat je overal muziek had en geen last van luisprekers. 

 

Reputatie 7

Ik gun je van harte nieuwe spullen en Sonos heeft met de Amp een prima opvolger voor de Connect:amp (en omdat je al oude apparaten hebt krijg je zelfs korting op een nieuwe) maar waar haal je het idee vandaan dat er voor de S1 software geen updates meer komen? Kijk bijvoorbeeld eens op https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-s1-s2-software-speakers/:

”Deze producten blijven werken, maar krijgen geen nieuwe functies meer. Er zullen alleen nog beveiligingsupdates worden uitgebracht.”

Dus je systeem blijft veilig, maar mogelijk krijg je op termijn (vroeger of later) geen nieuwe functies, of vervallen oude functies. Op dit moment zijn er bijvoorbeeld nog geen wezenlijke verschillen tussen S1 en S2. Met name het vervallen van functies, als bijvoorbeeld een wijziging de weergave van Spotify onmogelijk zou maken, zou (dus op termijn) nieuwe apparaten voor jou noodzakelijk kunnen maken.

Badge

Dank, gelezen en inderdaad zou ik er nog een poosje mee moeten kunnen doen,

De nieuwe amp kost geloof  ik ongeveer 450 euro  dit is al minus de 30% korting en ik heb er negen nodig dus kan ik in mijn zak houden voorlopig.

 

Dank voor je antwoord en tijd, 

 

jan 

 

Badge

Mijn schoonouders zaten met hetzelfde probleem. Ze hebben echter ook nog oude controlers in gebruik. Die werken alleen via het sonos netwerk. Ik heb alles weer terug gezet zoals het stond na wat issues. Alles default gezet en een voor een geïnstalleerd. Een apparaat via vaste cat5 en de rest via het sonos netwerk. Alles werkt weer perfect. Ze gaan niet upgraden want dat kost een godsvermogen met 8 connect:amp's in huis ;)

 

Micha 

Reputatie 7

Mijn schoonouders zaten met hetzelfde probleem.

Welk probleem?

Badge

Oh er was een Connect defect bleek later. Die trok het gehele netwerk plat waardoor niemand meer internet had. Was wel een zoektocht trouwens eer je daar achter bent. Uiteindelijk een nieuwe 2ehands Connect geplaatst,naar default en alles weer opnieuw geïnstalleerd. Had tussendoor ook nog getest om alles via wifi te laten werken maar daardoor werkte de remotecontrols niet meer van Sonos. Dus alles gereset om die wifi eruit te krijgen. Nu werkt alles weer goed en zonder storing via de Sonos Gen1 config. 

Micha