Vraag

Zowel TV als CD speler aansluiten op twee Fives

  • 24 December 2020
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Ik begrijp dat het aansluiten van TV of CD speler op de Five mogelijk is via analoge verbinding. Ik heb eigenlijk drie vragen:

  1. Werken twee Fives nog als combi als aan één Five een apparaat analoog is gekoppeld?
  2.  Als ik twee Fives heb, kan ik dan op de ene de TV en op de andere de CD speler (analoog) aansluiten? 
  3. Werken de Fives dan nog steeds als stereo combi?

Alvast dank!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

3 x ja, alleen is TV niet bedoeld als input voor een Five, is alleen bedoeld voor audio. Als het al werkt, zul je vertraagd geluid hebben tov beeld.

 

Dank voor je snelle reactie Eddie!

Reputatie 7
Badge +3

@Eddie the Eagle, is het zeker dat je een vertraagd geluid hebt wanneer de tv direct analoog aangesloten is op een five? Ik zou mij voor kunnen stellen dat er een vertraging richting de 2e five ontstaat, maar bij een directe aansluiting lijkt mij dat vreemd.

Reputatie 7

Nee, de buffer geldt ook voor de speaker waar de bron rechtstreeks op aangesloten zit, anders zouden de Sonos-apparaten niet in-sync zijn. Op het Engelstalige forum wordt er wel om gevraagd idt te verwijderen en er gewoon een directe verbinding van te maken, maar dat is nu niet zo. 

Reputatie 6
Badge +3

De buffer zit er wel op dus Sonos onderling is wel in Sync, echter niet met het beeld. Het geluid wordt analoog door de TV doorgegeven aan de Five, die moet het eerst digitaal maken om te kunnen verwerken in het Sonos ecosysteem en vervolgens moeten de speakers het weer analoog maken om te kunnen afspelen. Je moet 2x door een DAC heen in tegenstelling tot een HDMI of optische verbinding zoals je die hebt bij Beam, Arc, etc. Zelfs bij die laatste lees ik regelmatig lipsync issues hetgeen dan weer opgelost wordt door HDMI eArc maar dat heeft weer alleen de nieuwste generatie TV.

edit: 1 x ADC en 1 x DAC

Dank, duidelijk