Vraag

zonder wifi alles instellen

  • 24 December 2020
  • 8 reacties
  • 359 Bekeken

Mijn man kan niet tegen WiFi, nu heb ik de playbar wel via de router met de ethernetkabel aangesloten. Hoe kan ik de rest Vd de bozen aansluiten en kan ik via mijn telefoon de spotify er op af laten spelen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt alle Sonos`en in principe net zo bekabelen als je Playbar. De Playbar heeft een 2e ethernet aansluiting, daar kun je deze ook aan koppelen (evt via een switch, dan kun je er meerdere aan verbinden).

Vraag is alleen, hoe ga je Sonos bedienen zonder wifi ? Lijkt me wat lastiger om te bekabelen, hoe doe je dat nu met je telefoon, tablet, laptop ? Ik bedoel, er is toch meer dan alleen maar Sonos waar wifi handig is (?)

 

 

Dat is ook het lastige. Hoopte het via Bluetooth te doen , maar heb nog niet ontdekt hoe. Nu wil ik de laptop verbinden met de tv en dan afspelen op de playbar. Het geluid Vd tv gaat ook via de playbar. 
Ik moet 3 boxen aansluiten op de playbar. Hoe ziet zo’n switch eruit en waar kan ik deze kopen?

Reputatie 7
Badge +3

Sonos werkt niet met Bluetooth, behalve dan de move. Ik zou echt elke poging staken, de playbar retourneren en een winkel zoeken die een goede voorlichting kan geven wat er wel mogelijk is. Bluetooth soundbars zijn er voldoende.

Reputatie 6
Badge +3

?? Bluetooth zendt toch ook uit op 2,4Ghz waar wifi ook op zit (?) Of is 5Ghz het probleem ?

Sonos heeft inderdaad geen bluetooth, je hebt een paar opties:

  • alle Sonos bekabelen naar je router zoals je dat met de Playbar hebt gedaan
  • doen wat Erooij schrijft, dus afstappen van Sonos
  • een kooi van Faraday inrichten voor je Sonos of voor je man

Wat is een kooi van faraday?

Reputatie 7
Badge +3

Een kooi waar geen straling door naar binnen kan.

Overigens kan je ook bij bekabeling je sonos niet bedienen omdat je daar een telefoon of tablet op hetzelfde netwerk voor nodig hebt. Je zult dus altijd straling hebben. 

Moeten de Sonos 1 en 3 met de playbar bekabeld worden of met de router!

Reputatie 7
Badge +3

De router zou ik zeggen. Maar hoe ga je de Sonos dan bedienen? Je zult toch echt WiFi nodig hebben om de apparaten aan te sturen