Vraag

zie de speakers in AirPlay, maar kan geen connectie maken

  • 14 November 2022
  • 7 reacties
  • 573 Bekeken

Beste, hoe komt het dat ik de luidspreker zie in AirPlay maar niet kan afspelen. ( de twee one)

sonos roam werk normaal 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe heb je de reset gedaan? Ik zou denk ik alle speakers van de stroom halen om vervolgens bij 1 speaker de fabrieksreset te doen en van daaruit verder opbouwen.

Na 1 speaker kan je kijken of je AirPlay kunt doen. Mocht je dit al gedaan hebben dan zou ik toch maar contact opnemen met Sonos. 

Ja, al meermaals 

Reputatie 7
Badge +3

Ook al terug naar fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt voor de info, heb alles al geprobeerd. Zowel Sonos/ Apple instellingen. Vandaar ik roam aangeschaft heb, om te testen . En dit werk gewoon .

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ervaring is een andere. Niets van het genoemde hielp, maar is zeker te proberen.

ik kon niet anders dan terug naar de fabrieksinstellingen van mijn playbase, na deze weer toegevoegd te hebben kon ik de overige speakers weer koppelen aan de playbase door ze aan te klikken en voor de surrounds links of rechts aan te geven. Al mijn instellingen in de app waren verder nog aanwezig. Uiteindelijk ging dit allemaal zo simpel dat ik haast spijt had van alles wat ik daarvoor al geprobeerd had.

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou eerst beginnen om het apparaat waarvan je AirPlay wilt streamen eens opnieuw op te starten. Vaak is dit al voldoende. Wanneer dat niet het gewenste resultaat geeft, herstart je modem eens en kijk dan of het werkt. 
Daarna even de speakers waarmee je geen verbinding kunt maken, even stekker eruit, 10 seconden wachten en stekker er weer in. 
Resetten naar fabrieksinstellingen kan een oplossing zijn, maar zou ik pas doen als niets anders werkt. Je reset hiermee namelijk ook alle opgeslagen data, je registratie data op je Sonos account en je zal alles weer opnieuw moeten instellen en al je Trueplay gegevens zijn dan ook weg. 
voordat je een fabrieksreset gaat doen en al het hierboven haalt niets uit, zou je beter eerst even kunnen bellen met Sonos support. Die zijn op werkdagen tot 20 uur ‘s avonds bereikbaar. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit gebeurt, om wat voor reden dan ook, wel eens bij meer gebruikers. Hier zijn diverse pagina’s over volgeschreven wat je allemaal kunt proberen.

Mijn ervaring is dat er maar 1 ding echt werkt en dat is je Sonos terug te stellen naar de fabrieksinstellingen en opnieuw in te stellen. Vaak wordt er gezegd dat je dit niet moet doen, maar uiteindelijk viel het mij mee om de surroundopstelling weer te installeren. Hierna werkt alles weer probleemloos.