Beantwoord

WiFi connectie valt uit

  • 2 April 2020
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

De play5 connectie over wifi valt uit na enkele dagen. Dat varieert in aantal dagen. Sinds een maand of 3 treedt dit steeds vaker op.

Enige manier om te herstellen is via kabel te verbinden. Dat verbindt dan vanzelf. Daarna zet ik Sonos weer uit, terug in de keuken en werkt WiFi weer enige tijd.

 Fixingvia de app is niet mogelijk, meerdere malen geprobeerd. Als WiFi uitgevallen is dan werkt alleen nog kabel. 

Graag tips voor een oplossing want dit is geen doen. Kabels zijn juist verwijderd in huis dus iedere dag naar de meterkast verplaatsen is geen hobby. 

 

Diagnose

1360563753

Groet Sander 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sander de Greef 9 April 2020, 18:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Sander,

Helaas laat de diagnose niet veel zien, de speaker staat nog geen minuut aan en zie dat ie op dat moment verbonden is met een netwerk kabel.

Mocht je hiermee vanuit Sonos geholpen willen worden zou ik je willen vragen om contact op te nemen met onze support center.

 

Ik ben zelf wat gaan trouble shooten met hulp van de webinterface via port 1400. Na herhaalde pogingen werden de WiFi credentials geaccepteerd. Geen idee waarom dat door time outs faalde. Een WiFi scan op channel liet geen overmatige drukte zien.

Bekabeld had ik ook vreemde resultaten waarbij de Sonos app op de telefoon weigerde de play 5 te vinden, terwijl ik vanaf een pc kon zien dat het connected was.

De Sonos app via wifi op de telefoon is de zwakste schakel.  Mogelijk is dat door beveiliging. Ik gebruik nu een laptop bij problemen. Die wordt tenminste nog ondersteunt en werkte na firewall aanpassingen.

Groot gemis vind ik een status indicatie op je Sonos zelf. 

Inmiddels werkt het weer 2 dagen wireless al durf ik niet te zeggen waardoor dat nu komt. Ook heb ik ontdekt dat als je de WiFi zender uit zet je ruim 2 watt bespaart 24/7. Bekabeld bespaart dus ook je portemonnee, wat niet iedereen zich realiseert. 

Hoe lang de play 5 gen1 blijft werken, geen idee. Na 2 dagen puzzelen ben ik klaar. Mijn vrouw is wel weer blij. Ik hou marktplaats al in de gaten. 

 

 

 

 

Badge

Ook ik Deal met exact hetzelfde probleem.

Zo heb ik verbinding, zo is het weer weg, geen geluid muziek, of tv.

Het steeds weer opnieuw moeten verbinden met Wifi is erg lastig.

Ik denk er ernstig over, Mijn Sonos te verkopen...

Reputatie 7

Lijkt toch op wifi-problemen. Al eens over een Boost nagedacht?