Beantwoord

Wat moet ik hebben?

  • 2 March 2019
  • 4 reacties
  • 759 Bekeken

Ik ben een leek en vraag daarom advies over welk Sonos product ik het beste kan aanschaffen.
Ik heb een beamer (waar ik tv en ps4 op aangesloten heb) met een 3.5mm jack audio uitgang. Ik wil uiteindelijk het geluid via bijvoorbeeld 2 Sonos play 1 speakers horen, of via de beam met 2 Sonos play 1 speakers. Maar hoe komt dat via een 3.5mm jack (audio out van de beamer) naar de Sonos beam? Of kan het ook via een Sonos Amp die het geluid dan naar de Sonos play 1 streamt (waar dan de audio van de beamer via een verloopkabel 3,5mm jack - tulpstekker naar de Sonos Amp ingang gaat)?
Kortom, hoe kan ik dit het beste voorelkaar krijgen?
icon

Beste antwoord door Tim S 4 March 2019, 11:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit wordt lastig. De Sonos producten met analoge ingang (bv AMP, Connect, P5), dus die je beamer jack audio uitgang aankunnen, die moeten het analoge signaal eerst digitaal maken om het vervolgens via de Sonos speakers weer analoog te kunnen afspelen. Dat gaat per definitie vertraging geven en dus loopt beeld en geluid niet gelijk. Deze ingangen zijn dan ook bedoeld voor muziek en niet niet voor gebruik met TV. Het kan wel, maar grote kans op vertraging dus. Je hebt eigenlijk een TV oplossing nodig van Sonos, dat zijn AMP, Beam, Playbase en Playbar. Deze hebben een optische of hdmi ingang, je zult dus helaas een beamer moeten hebben die eenzelfde uitgang heeft, dat gaat niet met de jack audio uitgang.
Helder! En nu je zegt Hdmi... Mijn beamer heeft ook Hdmi (waar nu tv en ps4 op aangesloten is). Als ik de ps4 loskoppel, dan kan ik die gebruiken voor de Sonos Connect en via de Sonos connect streamen, toch?
Reputatie 6
Badge +3
Dat zijn HDMI ingangen, je hebt een digitale uitgang nodig. Je beamer moet een speciale HDMI uitgang hebben of een HDMI aansluiting met ARC (audio return channel) danwel een Optical Digital Out uitgang. Dit is zo`n voorbeeld met Optical out:

https://tweakers.net/pricewatch/449011/lg-pf1500g.html
Reputatie 7
Badge +2
Zie ook graag onze Community Post welke uitleg geeft over Home Theater.