Vraag

Volume TV


Ik heb op mijn LG Oled tv, die via wifi internet is aangesloten, een digibox van telenet, een soundbar, een sub en 2 play1 speakers aangesloten. Als ik nu tv kijk via de digibox moet ik het volume via de sonos app bijna op max zetten. Op 3/4de om normaal kamergeluid te hebben. Als ik nu netflix opzet, kijk ik via de tv, staat het geluid plots zo hard dat je uit de zetel vliegt. Dan moet ik via de sonos app het geluid op normaal (1/4de) zetten. De sonos is optisch aangesloten aan de tv. Wat is er verkeerd?

Groetjes, Philip

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dan staat waarschijnlijk het volume van je digibox heel laag. Hier heb je als het goed is een aparte afstandsbediening voor, klopt dat? Zou je het volume willen inspecteren?
Klopt. Wij gebruiken de afstandsbediening van de digibox om het geluid te regelen. Maar als die een kwart ope staat moet ik de sonos op 3 kwart zetten. Als ik dan netflix kijk of via spotify muziek luister staat het natuurlijk heeeeel luid. Moet ik mss de afstandsbediening van de tv gebruiken om het volume te regelen?
Reputatie 5
Badge +2
Dat is inderdaad het nadeel aan het gebruiken van een enkele afstandsbediening voor twee verschillende geluidsbronnen. De afstandsbediening van de televisie zelf is in dit geval wel aan te raden. Je kunt eventueel ook allebei de Playbar en de digibox heel hoog qua volume zetten, en dan daarna de Playbar zelf lager met de Sonos app of de knopjes aan de zijkant. Dan draai je in principe de situatie om. De digibox staat dan hard, en de Playbar zacht. Maar ideaal is het niet, omdat dezelfde situatie er weer in kan sluipen.
Ok. Ik ga dit dit weekend uittesten. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt alvast.
Ik heb dit ook telefonisch gemeld aan een sonos-medewerker en gevraagd om 2 voorinstellingen te integreren in de app : een eerste voor het volume voor tv en en tweede voor het volume voor muziek, zodat bij het switchen tussen tv en muziek het volume de respectievelijke voorinstelling overneemt. Een andere oplossing is dat bij het switchen tussen tv en muziek het laatste gebruikte volumelevel van de tv respectievelijk van de muziek wordt toegepast. @ Sonos : dit zou een interessante feature zijn voor een comfortabeler gebruik.
Ik heb dit ook telefonisch gemeld aan een sonos-medewerker en gevraagd om 2 voorinstellingen te integreren in de app : een eerste voor het volume voor tv en en tweede voor het volume voor muziek, zodat bij het switchen tussen tv en muziek het volume de respectievelijke voorinstelling overneemt. Een andere oplossing is dat bij het switchen tussen tv en muziek het laatste gebruikte volumelevel van de tv respectievelijk van de muziek wordt toegepast. @ Sonos : dit zou een interessante feature zijn voor een comfortabeler gebruik. Ik ben een groot voorstander voor deze nieuwe feature. Wij zitten thuis ook continue met het volume te klooien als we switchen tussen tv en muziek
Reputatie 5
Badge +2
De suggestie zie ik vaker voorbij komen, ik geef het door aan de ontwikkelaars.
Hallo Ryan, heb je al retour van de ontwikkelaars betreffende een oplossing het switchen tussen TV-geluid en muziek-geluid ?
Reputatie 5
Badge +2
Nee heb geen bericht terug, het is zo dat ik de suggesties en feedback noteer in ons ticket systeem en via die weg komt het uit bij de ontwikkelaars. Ik krijg helaas niet direkt feedback van de voorstellen.
Reputatie 1
Badge
dit probleem is al vele malen hier en op engelse fora voorbij gekomen, met elke keer dezelfde reactie: interessant, we sturen het naar de ontwikkelaars
. En terwijl iedereen vol spanning wacht, gebeurt er niks
Reputatie 7
Badge +2
Het is geen garantie dat er verandering in Sonos worden doorgedrukt, uiteraard kijkt ons ontwikkeling's team naar mogelijkheden, maar dit probleem heeft eigenlijk helemaal niets met Sonos te maken.
Sonos pakt het geluid op, in meeste gevallen allemaal op de zelfde toon-hoogte (volume).
Als een bron zachter ingesteld staat, zal de Sonos dit inderdaad zachter aan nemen, en dus ook zachter laten horen.
Dit is op te lossen door de bron in zijn volume om hoog te zetten.
Dus de decoder geeft nu waarschijnlijk heel zacht het geluid aan de TV, waarin de TV heel zacht dit geluid aan de Sonos geeft.
Zet het volume van de decoder op 100%, zodat 100% volume bij de TV uitkomt, en Sonos dit harde geluid zal afspelen, zet Sonos dan op 20% volume, en zo hoor je een degelijk geluid, vergelijkend met het 20% volume niveau van bijvoorbeeld Spotify.
Als een muziekdienst zijn geluid zachter geeft, dan is hier helaas dus niks qua bron op aan te passen (ervaar ik zelf met Soundcloud), Soundcloud is helaas zachter dan hoe Spotify zijn geluid geeft.
Maar de decoder, kan vaak qua volume aangepast worden, en het is dus ook aan te raden de decoder op 100% te laten staan, en niet weer terug naar 20% te zetten.
Als de decoder 20% aan de TV geeft, en de TV dus 20% aan Sonos geeft, en Sonos zou zelf al op 20% staan, dan geeft Sonos dus maar 20% van het 20% wat deze ontvangt, en dus zit je naar een heel zacht geluid te luisteren.