Volgorde van de spotify albums is veranded sinds updat van de controler

  • 12 September 2018
  • 12 reacties
  • 1739 Bekeken

Ik heb vandaag de conroler geupdate en sindsdien is de volgorde van de albums die ik via spotify in mijn muziek heb opgeslagen veranderd. Iemand enig iedee hoe dit kan en vooral hoe ik het oplos?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Hier precies hetzelfde. In Spotify staan alle albums alfabetisch in Sonos alles door elkaar. (Enkele) Laatst toegevoegde albums lijken bovenaan te staan, maar niet allemaal ☹️☹️ Sync issue??
Jup, zelfde probleem!
Reputatie 5
Badge +2
We zijn hierin afhankelijk van de Spotify API. Op open.Spotify.com zie je hetzelfde. Hier is helaas van ons uit niets aan te doen.
Hi Bob M. Ik vind uw reactie dat gemeld issue een Spotify API probleem is, beetje kort door de bocht. Tot voor kort was de album volgorde in Sonos app met muziekservice Spotify alfabetisch en identiek aan volgorde in Spotify. Wat is er (plotseling) veranderd in Sonos of Spotify dat nu in Sonos app. alle opgeslagen albums door elkaar staan. Dit fenomeen dat ineens en sinds kort optreedt is bijzonder irritant en leidt er toe dat je de Sonos app gedag kunt zeggen want je vindt alleen muziek terug die je wilt afspelen door elke keer door alle albums heen te ploegen. Gebruiksvriendelijkheid van de Sonos app is hiermee ver te zoeken. Vreemd dat Sonos stelt hier niets aan te kunnen doen. Een functie om albums in Sonos onafhankelijk van muziekservice te ordenen zou issue oplossen................
Reputatie 4
Badge +3
Hoi brave855. Ik snap dat je het kort door de bocht vindt, maar dat komt omdat het werkelijk zo werkt. Wij maken gebruik van de Spotify API. De API is een stukje software die (in dit geval door Spotify) ontwikkeld is voor derde partijen gebruik van te maken. Data in deze API wordt op een bepaalde manier aangeleverd, hierin maakt de ontwikkelaar van de API hun eigen keuze.
Zoals Bob al uitlegde, als je gaat naar http://open.spotify.com gaat en daar inlogt, dan naar Jouw Muziek en Afspeellijsten gaat, zul je zien dat ook daar je afspeellijsten niet op alfabetische volgorde staan. Dit is hun API, welke niet te vergelijken is met de Spotify app zelf.

Wat dat betreft is ons advies als volgt:
Als dit een probleem voor je vormt, gebruik de Spotify app om direct de Sonos te bedienen, Spotify Connect geeft hier de mogelijkheid voor. Dan kan je de afspeellijsten op de door jouw gewenste manier gebruiken. Daarnaast is het advies je feedback aangaande de Spotify API door te sturen naar Spotify. Des te meer mensen hun beklag doen over de volgorde van afspeellijsten, des te groter de kans dat Spotify hier iets aan doet. Als ze hier verandering in maken, zul je zien dat dit ook binnen Sonos veranderd zal worden.
Beste Emily P. Ik gebruik de Spotify App en als ik daar bibliotheek/albums klik krijg ik al mijn albums alfabetisch te zien (zie bijlage)
Daarnaast heb ik rechts een snelzoekfunctie om numeriek of alfabetisch albums van artiesten met de gekozen beginletter of cijfer te zoeken!
Tot voor kort waren mijn albums in Sonos in identieke volgorde benaderbaar (spotify/jouw muziek/albums).

API of wat dan ook, ergens....., ik vermoed bij Sonos vanwege stembediening of Airplay2 is recent iets (quick & dirty) aangepast waardoor alle albums nu randomly door elkaar staan. De gesuggereerde workaround is OK maar doet niets af aan het feit dat de Sonos App niet meer gebruiksvriendelijk is en urgente aanpassing vraagt.

Er is m.i. geen enkele reden om bij Spotify te “klagen” want hun App biedt alle functionaliteit om (snel) te zoeken en toont albums alfabetisch. De Sonos App faalt (plotseling en onaangekondigd) op alle fronten en dat is bijzonder irritant want als gebruiker wil je bij voorkeur 1 App gebruiken ipv te moeten switchen tussen 2 Apps. Dikke min voor Sonos derhalve.
Reputatie 4
Badge +3
Er is bij Sonos niks aangepast. Wij gebruiken (zoals we dat altijd al jaren doen) de integratie die Spotify ons bied via hun API. Ik heb je uitgebreid uitleg gegeven over hoe een dergelijke integratie werkt, en wie verantwoordelijk is voor hoe data doorgegeven wordt in een dergelijk stuk software.

Zoals nu beide door mij en Bob uitgelegd (alhoewel Bob in minder detail trad) ligt de verantwoording bij Spotify, vandaar het advies om bij hen je feedback over de volgorde van afspeellijsten neer te leggen. Als je dit niet wilt doen, is natuurlijk je eigen keuze, maar de kans dat Spotify hierin een aanpassing zal maken in hun API zal hierdoor kleiner zijn.
Tot vrij recent was de album volgorde zoals hier door gebruikers aangegeven in Sonos identiek aan die in Spotify. API is des Spotify’s maar je zou verwachten dat Sonos over wijzigingen geinformeerd wordt en daarop haar klanten informeert. Het boeit Sonos blijkbaar niet want het is makkelijk(er) om klanten naar de muziekservice te verwijzen ipv als fabrikant de muziekservice te contacten en aanpassing/herstel van hun API te vragen.

P.S. soortgelijk issue mbt. Playlist ipv Albums met Spotify in Sonos is gelogd op de Engelstalige Sonos Community

I'm a Beta tester.
My tracks within Sonos playlists no longer show in or can be sorted in 'date added' order.
Having spoken to SONOS support this morning it was suggested that although this was previously a feature, it is no longer possible due to changes in the Spotify API that has been made available to SONOS. It was suggested that I instigate this request for it to be added back in.
Can you give me an indication of timescales.
Reputatie 7
Badge +2
De Api van Spotify word weergegeven op hun webplayer.
https://play.spotify.com
Dit is de informatie die door Sonos word overgenomen van Spotify.
Als Spotify een verandering doordrukt op deze webplayer, zal Sonos deze verandering ook weergeven.
Vrij-vertaald niet klagen of zeuren bij ons maar bij Spotify......want wij kunnen er echt niets aan doen. Tja, misschien maar eens afscheid nemen van Sonos produkten..........
Reputatie 7
Badge +2
Vrij-vertaald niet klagen of zeuren bij ons maar bij Spotify......want wij kunnen er echt niets aan doen. Tja, misschien maar eens afscheid nemen van Sonos produkten..........
Dat zijn uw woorden en ook uw keuzes, niet de mijne.
Weet dat wij de speaker maker zijn, niet de muziek leverancier.
We hebben wel degelijk contact met onze muziek-partners, maar sommige dingen vallen buiten onze support.
Hoor toch graag wat je terugziet als je op hun webplayer zou inloggen.
Webplayer toont albums alfabetisch net als Sonos tot enige tijd geleden exact zo deed. Ik wil thuis de Sonos app gebruiken en niet de Spotify app om albums eenvoudig en snel te kunnen zoeken en afspelen met functionaliteit binnen de Sonos app. Sonos maakt idd de speakers en laat andere bedienfunctionaliteit over aan muziekservices. Ik zou zeggen besteed niet te veel geld en tijd meer aan de ontwikkeling van de Sonos App want die gebruiken door deze strategy waarschijnlijk steeds minder klanten, maar goed jullie maken alleen speakers so why care about your customers.........