Verbinding met spotify verbroken

  • 13 November 2018
  • 10 reacties
  • 3628 Bekeken

Sinds enige tijd hebben wij steeds vaker last van het feit dat de verbinding met spotify verbroken wordt tijdens het luisteren van muziek. Eerder gebeurde het enkel eens..maar de laatste weken geregeld en dan vooral savonds. Dit leidt dat wij niet fijn naar de muziek kunnen luisteren, waar we de sonos juist voor hebben aangeschaft. Wat kan het zijn? Heb het spotify account al opnieuw gekoppeld dit heeft niet geholpen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Klinkt als een netwerk probleem waarin Sonos niet goed toegang krijgt tot zijn bron.
Onderzoeken we graag, het liefst door eerst een diagnose van de installatie te ontvangen.
Maak graag de diagnose aan binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Verwoord ook graag op welke kamer/groep je het probleem meemaakte.
We zien het diagnose nummer graag in je bericht terug.
Ik heb een diagnose gemaakt vlak nadat het probleem zich weer voor deed.
Bevestigingsnummer 672203683.
De groep waar de muziek op afgespeeld wordt bestaat uit een sonos 3 (keuken) en een sonos soundbar (woonkamer)
Reputatie 7
Badge +2
Je zolder is nu met kabel aangesloten, en zet de wifi op voor de rest van Sonos wat draadloos staat.
De afstand van zolder naar je Woonkamer Playbar zit op het randje qua afstand, naar de slaapkamer is het makkelijker te overbruggen,
Toch zie ik redelijk zware wifi storing.
Mogelijk dat het veranderen van het draadloos kanaal via de Geavanceerde Instellingen je probleem doet oplossen
Sonos staat nu op kanaal 6, zou graag nog een diagnose van kanaal 1 en een diagnose van kanaal 11 willen ontvangen.
Tevens zou het wel beter zijn als de Playbar zelf bekabeld kan worden aangesloten, en deze de wifi zou opzetten voor de rest, ipv de zolder speaker die nu op de kabel zou zitten.
Maar dit is misschien iets wat later bekeken moet worden, laten we eerst zien welk draadloos kanaal het beste te gebruiken is voor uw huishouden.
Zie de 2 diagnose nummers dus graag tegemoet.
Hij staat nu op kanaal 1
Tot nog toe geen storing
Diagnose gestuurd
Het bevestigingsnummer is: 2146052110
Inmiddels op kanaal 11
Even een kleine hapering aan het eind van een nummer en dan doorgaat naar het volgende nummer.

Diagnose gestuurd.
Het bevestigingsnummer is: 1488198121.
Reputatie 7
Badge +2
Kanaal 1 en 11 zijn beide beter dan kanaal 6 waar het eerst op stond.
Ik denk dat kanaal 11 het beste is van de 2 draadloze signalen, maar dit moet mogelijk nog even getest worden.
Toch kom ik terug op de vraag of de Playbar zelf op een kabel aangesloten kan worden.
Vanuit de Zolder naar alle speakers laat helaas wat pieken en dalen zien in de wifi, op alle draadloos kanalen, dus mogelijk blijft het probleem met uitval.
Deze pieken en dalen gebeuren maar af en toe, maar laat wel zien dat er iets in huis is wat wifi af en toe wat bemoeilijkt.
De playbar kan via de horizonbox van ziggo met een internetkabel gekoppeld worden. Weet niet of dat voldoende is. Een andere optie is misschien om de sonos op zolder draadloos te laten functioneren? En de sonos playbar ook draadloos te laten?
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat je wel op Sonos wifi wilt werken door 1 component te bekabelen, als je alle Sonos draadloos neerzet, zou het gebruik maken van de wifi-naam: Geen Toegang, maar mogelijk staan speakers buiten het bereik van deze wifi en kan dit problemen geven qua muziek uitval, of mogelijk dat de speaker volledig zou verdwijnen.
Sonos wifi geeft de mogelijkheid een ketting te maken, zo is de verbinding nu, Zolder -> Slaapkamer -> Woonkamer & Keuken.
Je zou de Playbar op de Horizonbox kunnen aansluiten, mits deze je internet data geeft, niet als deze TV data naar Sonos doordrukt, (NL1, RTL4, etc)
Als Sonos deze TV informatie zou ontvangen, dan gaat deze problemen geven.
Desnoods bekabel je de Playbar aan de Horizonbox, en stuur je een nieuwe diagnose, dan kan ik je vertellen hoe het erbij staat en of de Playbar goed op de kabel werkt of niet.
Hallo...het is al een tijdje geleden maar ik heb de sonos (woonkamer) nu bekabeld met de horizon box van Ziggo.. echter bij het selecteren van een afspeellijst krijg ik x op x de melding dat de verbinding met spotify verbroken is.
De sonos op zolder is losgehaald van de bekabeling

Ik heb een diagnose gestuurd onder dit nummer
Het bevestigingsnummer is: 162958350
Reputatie 7
Badge +2
Hallo...het is al een tijdje geleden maar ik heb de sonos (woonkamer) nu bekabeld met de horizon box van Ziggo.. echter bij het selecteren van een afspeellijst krijg ik x op x de melding dat de verbinding met spotify verbroken is.
De sonos op zolder is losgehaald van de bekabeling

Ik heb een diagnose gestuurd onder dit nummer
Het bevestigingsnummer is: 162958350


Kijk even naar het topic hier.
Er was afgelopen zaterdag een probleem met Spotify, wat verder geen betrekking heeft tot dit topic waar de klant zijn/haar probleem omschreef.