TV geluid op Sonos Ray.

  • 28 June 2022
  • 2 reacties
  • 259 Bekeken

Badge

Ik heb een nieuwe Philips TV 50PUS8506/12 in combinatie met een Sonos Ray. Ik heb alles geïnstalleerd maar krijg het geluid van de tv slecht naar de Ray. Als ik muziek beluister met de Ray, via bijvoorbeeld Spotify, en zet ik dan de tv aan, schakelt de Ray automatisch over naar de tv en stopt uiteraard de muziek van Spotify. Alleen op dat moment krijg ik niet meteen het geluid van de TV op mijn Ray. Op het moment dat de Ray geen muziek speelt en ik schakel de TV in, zie je kort een groen lampje op de Ray, ik denk een signaal van de TV, wat dan meteen weer wit wordt. Ook dan geen geluid op de Ray.

Na enkele minuten komt er dan toch geluid uit de Ray en functioneert e.e.a. perfect, dat dan weer wel. Weet iemand waarom er niet meteen geluid uit de Ray komt bij ingeschakelde TV?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Halllo @Brooitje,

Het is inderdaad vreemd dat er zo’n lange tijd overheen gaat voordat er geluid uit de Ray komt. 

Ik stel voor dat je het probleem reproduceerd en daarna een diagnose naar ons toestuurt. 

Neem vervolgens even telefonisch contact met ons op zodat we de diagnose kunnen bestuderen en live ondersteuning kunnen bieden. 

Badge

Hallo Dylan,

Het probleem is inmiddels opgelost middels een instelling van de TV, stond wat geluid betreft, “indeling digitale uitvoer”, op meerkanaals en moest stereo zijn.

Het aparte was dat er de ene keer wel en de andere keer geen geluid uit de Ray kwam….

Maar probleem is opgelost en ben zeer tevreden over de kwaliteiten van de Ray, ben benieuwd naar de Sonos Sub mini die wrs. op de planning staat uit te komen…...