Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

Sinds 2 weken heb ik mijn Arc vervangen met de arc ultra. Sindsdien wil het voorkomen dat na het streamen van bijvoorbeeld een serie op netfilx of prime o.i.d. het geluid van de het niet doet op het moment dat ik terug ga naar tv kijken. Wanneer ik de tv uit en aan doe dan is het opgelost.

Dit is sinds ik de Ultra heb aangeschaft zo. Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Heb je TV Autoplay aanstaan?

Ja autoplay staat aan. En groepen opheffen bij autoplay ook. Zo stonden ze bij het instellen van de Arc Ultra als het goed is.

Laat je de TV aan staan bij het luisteren van muziek?

Het is meer wanneer ik van TV naar netflix ga en na het netflix kijken weer terug naar de tv zenders ga. Dan doet de audio van de tv zenders het niet. De tv moet dan aan en uit. Dan doen ze het wel weer.

Sorry, ik had je vraag slecht gelezen. Dat is wel vervelend, juist omdat het ook aan de TV kan liggen. Je kunt eens proberen eARC uit te zetten (dus alleen ARC). Zie of dat helpt.

Welke TV heb je?

Geeft niet. Vind het zelf ook een vaag probleem. Omdat ik het met de gewone Arc niet had. 

Ik heb een Philips OLED uit 2019. Deze heeft geen eArc als ik het goed heb maar steunt wel dolby atmos. 

2019 is net een omslagjaar inderdaad. Misschien eens een diagnose maken als het gebeurt en dan bellen met Sonos.

Reageer