Vraag

tv geluid gaat niet aan

  • 21 November 2017
  • 12 reacties
  • 1644 Bekeken

Beste lezer,

Mijn tv geluid start niet meer automatisch na de laatste update. Het 'vinkje' staat wel aan. Mijn diagnosenummer is 8113478. Wie kan mijn helpen?

Met vriendelijke groeten,

Floris Besselink

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Besselinkf,

Naast het feit dat je ervaart dat automatisch afspelen niet werkt, hoor je wel TV geluid als je via de Sonos software aangeeft dat de Playbar Woonkamer de TV moet afspelen?
Beste Tim S,

Ja. Ook als in de TV aandoe zonder dat het geluid aan staat, gaat het TV geluid gewoon aan. Met andere woorden: op het moment dat ik het geluid uit zet (handmatig of via de app) en ik zet dan het TV geluid aan werkt het wel gewoon.

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +2
Kan je misschien vertellen hoe je het geluid dan uitzet? Is dit op de TV of op de PLAYBAR.
Als ik de TV uitzet met de afstandsbediening van de TV, stopt de playbar. Wat ook anders is na de update: nadat ik TV heb gekeken kan ik de playbar niet handmatig aanzetten voor Spotify of radio. Dit moet nu ook weer handmatig gebeuren. Vóór de update pakte hij mij playlist of radio automatisch weer op waar hij was gebleven op het moment dat ik de TV aanzette.

Bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 5
Badge +2
De overschakeling is niet iets wat automatisch gaat. Je kan het afspelen wel beginnen middels de afspeelknop. De afspeelknop blijft nog wel een paar minuten aktief voor het TV geluid. Na enkele minuten zal deze overschakelen naar wat er klaarstaat in de wachtrij. Je moet dus wel de afspeelknop indrukken.
Beste Ryan,

Het is mij niet helder welke overschakeling je nu bedoelt. Op het moment dat ik de TV uitzet kon ik altijd met de knop op de play 1 of soundbar mijn afspeellijst weer hervatten. Daarnaast heb ik nog het probleem dat ik niet automatisch TV-geluid krijg op het moment dat ik de TV aanzet. Dit moet ik weer handmatig doen met mijn smartphone.

Ik zal eens een reset uitvoeren. Misschien dat dat helpt.

Hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,

Floris Besselink
Ik heb hetzelfde probleem. De playbar is rechtstreeks aangesloten op de tv. Bij het inschakelen van de tv heb ik geen geluid en moet ik de playbar opnieuw koppelen met de tv

Automatisch afspelen staat in de app aan.

Diagnosenummer: 1658765688
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem. De playbar is rechtstreeks aangesloten op de tv. Bij het inschakelen van de tv heb ik geen geluid en moet ik de playbar opnieuw koppelen met de tv

Automatisch afspelen staat in de app aan.

Diagnosenummer: 1658765688

Met opnieuw koppelen bedoel je dat je in de App TV kiest onder bladeren? of dat je de kabels van producten moet ontkoppelen en opnieuw koppelen?
Ik heb een vergelijkbaar probleem nu: Muziek (Spotify), blu-ray speler en spelcomputer geluid gaat via SONOS playbar en ones automatisch. TV-geluid wordt niet opgepakt. HELP! Niet automatisch en ook niet via bladeren. Via bladeren naar TV wordt het verdacht stil...
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat je het beste even kan inbellen zodat we wat stappen kunnen doorlopen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Hoi Frank,

Probleem is verholpen. Had kapotte modem vervangen en daarna werkte alles behalve tv geluid. Optische kabel opnieuw in tv pluggen heeft gewerkt.

Grtz
Reputatie 5
Badge +3
Goed om te horen dat het weer werkt, veel plezier er weer mee!