Vraag

Trueplay werkt niet: melding 'te veel geluid', terwijl er geen ander geluid is

  • 26 November 2020
  • 6 reacties
  • 1395 Bekeken

Ik probeer onze Play One in de Badkamer te configureren. Het geluid dat er uit komt is raar en klinkt niet goed. Als ik het met trueplay probeer te configureren blijf ik de melding krijgen dat er te veel achtergrondgeluid is, maar dit is er zeker niet. Het is muis stil voordat de (lawaaierige en irritante) testgeluiden afspelen.

Het galmt natuurlijk wat in de badkamer maar daarom moet het geconfigureerd worden. 

Met de playbar in de woonkamer ging het configureren met trueplay wel goed, dus zou niet aan telefoon moeten liggen. 

Is mijn speaker misschien kapot op een of andere manier? Wat kan ik doen om het te fixen? Dank alvast!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Badge

Probeer eens met buiten de badkamer te staan tijdens het test geluid? En tijdens afstellen van TruePlay in de badkamer? Werkt dat wel? Waarschijnlijk vangt de microfoon te veel echo op. 

Micha 

Dank voor je reactie maar nee helaas.. Zelfs als ik inmiddels in de woonkamer ben, en dus relatief best ver van de badkamer en de speaker, krijg ik nog steeds deze melding. Tijdens afstellen van trueplay in de badkamer krijg ik deze melding wel veel sneller. Als ik wegloop naar de woonkamer duurt het iets langer maar krijg ik het uiteindelijk alsnog..

Veel verder weg ben ik niet meer in het appartement en kan me niet voorstellen dat dat zin heeft..

Hoe kan ik de speaker handmatig instellen dat het beter klinkt in een kamer als de badkamer waar er iets meer echo is? Het klinkt nu in ieder geval niet goed. 

Dankjewel

Reputatie 5
Badge +3

even hardop denken hoor…...heb je het hoesje eraf gehaald??
Misschien beweeg je te snel en creëer je wind??
Voetstappen zijn vaak al genoeg om deze error te krijgen dus op sokken lopen.

 

Geloof me, dit soort dingen check ik allemaal natuurlijk voordat ik de moeite neem om iets te posten ;)

Ik heb het ook echt VAAK geprobeerd op allerlei soorten manieren. Maar wind creeren door te snel bewegen en op sokken lopen ook zelf allemaal aan gedacht en rekening mee gehouden. 

Reputatie 5
Badge +3

oke…..

Badge

Installeer eens een spectrum analyser app zodat je geluiden zichtbaar maakt. Misschien zijn ze er wel maar hoor je ze niet. Bijvoorbeeld een hele lage brom toon of >17 KHz? Het is te proberen.

Of anders een ander Apple product. Misschien is er iets met die microfoon aan de hand. 

Micha