Vraag

telefunken met sonos arc

• 16 september 2020
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de ARC. Nu zie ik dat de tv hdmi arc ondersteund moet zijn.
Hoe weet ik of mijn telefunken 55TU6100 hdmi arc ondersteund. Er staat niks bij de hdmipoort en op internet is er niks te vinden.  Kunnen jullie mij verder helpen?

2 Reacties

Badge

Gegroet Jimmy,

Het weinige dat ik vind over uw TV op het web Is dat deze 2 gewone HDMI poorten bezit ( geen ARC noch eARC) Geen gegevens over een eventuele optische aansluiting. Sonos zegt hetvolgende over de aansluiting van de Sonos Arc :

Voordat je begint

• Download de Sonos-app voor iOS of Android. Je Arc moet worden geïnstalleerd met de Sonos-app voordat hij tv-geluid kan afspelen. Voor Sonos Arc heb je de Sonos S2-app nodig. Hij kan niet worden geïnstalleerd met de Sonos S1 Controller-app.
  • Plaats Arc op de gewenste plek en steek de stekker in het stopcontact.
  • Houd de meegeleverde HDMI-kabel en optische audio-adapter bij de hand. De Sonos-app geef aan welke kabels en poorten je moet gebruiken bij het aansluiten van Arc op de tv.

Tv-vereisten

Voor Playbar en Playbase is een tv nodig met een digitale optische audio-uitgang.

Voor Arc, Beam en Amp is een tv nodig met een HDMI ARC-poort om je tv te kunnen bedienen met de Google Assistent. Heeft je tv geen HDMI ARC-poort, dan kun je Arc, Beam of Amp aansluiten op een digitale optische audio-uitgang met de optische audio-adapter (alleen meegeleverd met Beam (en ARC voeg ik er even zelf bij)) Je kunt je tv niet met je stem bedienen als de optische verbinding wordt gebruikt.

Vereisten voor surround sound

Home cinema-speakers van Sonos ondersteunen Dolby Digital 5.0 en 5.1 surround sound. Zorg dat je tv is ingesteld op het uitvoeren van Dolby Digital- of Bitstream-audio via de optische of HDMI ARC-verbinding. Als je zowel Dolby Digital als Bitstream kunt kiezen, kies dan Dolby Digital. Als je externe apparaten hebt zoals een spelcomputer of settopbox, zorg er dan voor dat ze zijn ingesteld op hetzelfde uitvoerformaat als de tv.

Als je de bovengenoemde opties niet ziet, of de instelling voor het wijzigen van de audio-output niet kunt vinden, raadpleeg dan de handleiding van de tv of neem contact op met de fabrikant.

Blu-rays maken meestal gebruik van de DTS-geluidsopmaak, die niet wordt ondersteund door Sonos. Sommige blu-rayspelers en spelcomputers kunnen DTS omzetten naar Dolby Digital 5.1, dat door Sonos wordt ondersteund. Raadpleeg de handleiding van de blu-rayspeler of neem contact op met de fabrikant voor specifieke instructies en instellingen.

Dolby Atmos-vereisten

Sonos Arc ondersteunt het afspelen van Dolby Atmos-audio via Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD. Sonos Arc moet aangesloten zijn op HDMI ARC of HDMI eARC om Dolby Atmos-content af te kunnen spelen. Meer informatie over het afspelen van Atmos-audio via Arc vind je in ons artikel over Dolby Atmos.

ter info bij TV’s die ARC ondersteunen zal minstens 1 van de HDMI-uitgangen de vermelding HDMI ARC (of in het betere geval HDMI eARC) tonen.

grts

Danny

Reputatie 4
Badge +3

Als de hdmi aansluiting ARC heeft, staat dat er bij. Die van jou heeft dar dus niet, je moet de adapter voor SPDIF Optisch digitale aansluiting gebruiken.

Reageer