Sub Mini en Sonos Move

  • 5 October 2022
  • 10 reacties
  • 412 Bekeken

Ik heb een ruimte met 3 Sonos Move boxen. Ik wil daar graag de nieuwe Sub Mini aan toevoegen. Wat moet ik doen om dit te laten slagen, aangezien de Move niet in de lijst van compitable speakers van de Sub Mini staat?

Groet,

Hans


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niets, want het is niet compatibel.

Reputatie 7

Je zou nog een wel compatibele speaker kunnen plaatsen en de Sub daaraan toevoegen. Vervolgens de speakers groeperen. Niet de goedkoopste oplossing……

Reputatie 7
Badge +3

Blijf het hoe dan ook altijd een vreemde oplossing vinden om maar steeds meer speakers in 1 ruimte te zetten, anders dan voor surround geluid.

Mijns inziens luister je muziek het best in stereo of eventueel via de surroundopstelling, maar plaats je nooit 3 speakers in één ruimte of het moet puur om achtergrond geluid gaan en dan is er hoe dan ook geen sub nodig. Nog een speaker bijplaatsen om maar de sub toe te kunnen voegen is wat mij betreft geen oplossing.

Maar wie ben ik om dat te bepalen, het is een werkende optie.

Reputatie 5
Badge +3

In wat voor ruimte heeft U de speakers staan?

En waarom is toen de keuze gevallen voor de duurdere move in plaats van bijvoorbeeld de one of one sl? 

Beste Ronald, de speakers staan in een appartement met een terras, waarbij ik er met goed weer ook 2 naar buiten neem. De Sub Mini zou een goede toevoeging zijn voor de lage tonen. 
Ik hoop dat daar mogelijkheden voor zijn.

groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +3

Niet dus of je moet nog een “vaste” speaker aanschaffen en deze gaan groeperen.

Beste Erooij, ik begrijp uit jouw reactie dat de Sub Mini niet als losse Sub ingesteld kan worden en altijd aan een vaste speaker gekoppeld moet worden. De Move valt daar niet onder. Indien dit klopt dan vind ik dit een tekortkoming van Sonos en hoop ik dat ze daar ooit in een update verandering in aanbrengen.

Groet, Hans

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee wat de reden is dat het niet kan, of dit technisch of strategisch is. Ik kan mij wel voorstellen dat het erg lastig is om dit door te voeren omdat er een geconfigureerde instelling is die dan steeds doorbroken moet worden wanneer de Move meegenomen wordt. In feite hetzelfde als wanneer je een surroundopstelling wilt opbreken in een stereo opstelling. Ook aan dit verzoek is nooit gehoor gegeven.

OK duidelijk. Ik wacht eventuele updates af waardoor het misschien wel kan of plaats er een compitable speaker bij.

groet,

Hans

Reputatie 7

De Move bestaat al weer een aantal jaren. De Sub nog langer. Als Sonos dit gewild of gekund had, was het al gebeurd……