Beantwoord

spotify hapert

  • 8 September 2018
  • 10 reacties
  • 7132 Bekeken

afspeellijsten van spotify haperen tijdens afspelen
icon

Beste antwoord door Emily P 1 October 2018, 16:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

ik heb hetzelfde probleem de ene dagwerk het wel de andere dag blijft sonos haperen met spotify diagnose nummer is 1148441772
Hier ook hetzelfde probleem. Ene dag werkt het beter dan de andere, ook radio met TuneIn hapert soms
Reputatie 5
Badge +2
@stefke1234, Je netwerk heeft last van multicast flooding. Om hier een oplossing voor te vinden kun je het beste telefonisch contact opnemen, zodat we samen je netwerk goed kunnen bekijken. Zou je je diagnose nummer dan door willen geven aan de telefoon? Ons nummer vind je hier.
@Alberto en Rob, Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Hopi Bob, mijn diagnosenmmer is 2113560237
Reputatie 4
Badge +3
Het ziet er naar uit dat je router erg veel moeite heeft om een volledige verbinding te bieden aan Sonos. Per minuut moet een verbinding vanaf de router een bepaald aantal "beacons" uitzenden, pakketjes met informatie over de verbinding zelf. In deze voor jouw router zou dit rond de 550-600 pakketjes per minuut moeten zijn, vanwege de Beacon Interval welke in jouw router is ingesteld. Maar je router haalt af en toe nog maar net 300 beacons. Met andere woorden, geeft op dat moment te weinig verbinding aan de Sonos speakers, en zij zullen daardoor niet de muziek volledig kunnen afspelen en deze zal dan haperen of stoppen.

Dit kan komen vanwege teveel draadloze storing, of vanwege dat je router het simpelweg te druk heeft. Des te meer connecties je router moet geven aan draadloze apparatuur, des te meer dit de kwaliteit van de verbinding naar alle apparaten zal beïnvloeden.

In deze zie ik geen draadloze storing op kanaal 1, waar je router op het moment op uitzend, dus het lijkt erop dat je router het niet aankan. In dat opzicht is de beste, snelste, goedkoopste en makkelijkste optie dan om de Playbar rechtstreeks met netwerkkabel op de router aan te sluiten. Dit zorgt ervoor dat het draadloze verhaal met de router achterwege gelaten wordt, gezien Sonos dan rechtstreeks een verbinding heeft met de bron van internet.

Mits dit niet mogelijk is, zou je kunnen kijken met KPN of je mogelijk een nieuwere router van hen kan ontvangen als je nog een oudere versie hebt eventueel, maar het zou kunnen dat dit het probleem niet oplost. Een eigen router aanschaffen zou daarin mogelijk een sterkere optie zijn, persoonlijk adviseer ik altijd op basis van eigen ervaring een TP-Link Archer C7.
Ik ervaar sinds een aantal weken een soortgelijk probleem, op beide apparaten (Play 1 en Play 5) en vanaf beide devices (Google Pixel en Samsung S7); diagnosenummer 409033761.

Met vriendelijke groet
Reputatie 5
Badge +3
Hey Rammsteinbock, ik zie dat je Sonos Bridge heel veel moeite heeft om de data aan te laten komen bij je speakers.

Ik wil je verzoeken om eens in de geavanceerde instellingen van de Sonos app het Sonosnet kanaal aan te passen naar 1 of 11. Test beide graag even door wat muziek af te laten spelen.
Dank je, Frank. Ik ga het testen.
Sonos geeft de melding dat er meerdere apparaten op Spotify actief zijn en dat daarom het afspelen wordt gestopt. Er is alleen niets anders dat actief kan zijn....
Reputatie 7
Badge +2
Sonos geeft de melding dat er meerdere apparaten op Spotify actief zijn en dat daarom het afspelen wordt gestopt. Er is alleen niets anders dat actief kan zijn....
Als deze melding naar voren komt, dan is er ergens een andere telefoon of tablet of computer of Sonos installatie of ander toestel, wat dit account in gebruik neemt.
Spotify mag maar op 1 toestel tegelijkertijd gebruikt worden.