Vraag

speakers vallen weg

• 12 september 2020
  • 3 reacties
  • 329 Bekeken

Badge

ik heb geregeld speakers die wegvallen, vooral mijn nieuwste aanwinst van Ikea in de keuken.

Ik heb mijn Beam op ethernet aangesloten en alle speakers staan binnen een straal van 6 meter van de beam. Alles staat op WM+0 dus op Sonos-Net.

In de sonos Matrix is overdag alles groen en ik merk dat vaak in de avond speakers rood worden.  Vooral de Play-3. Andere kanalen op de sonos helpt niet ,ik heb ok de 2.4 Gb van de Wifi op andere  fixed kanalen gezet maar dit helpt ook niet.

Gisteren een ander Access point van Ubiquity aangeschaft maar ook met dit AP hetzelfde probleem. Ik heb geen idee meer wat er mis kan zijn. Is het mogelijk eens een diagnose te bekijken? Ik heb er zojuist een geupload. 577030288

alvast bedankt, Mvg Guy

3 Reacties

Badge

Heeft iemand een suggestie waar het aan kan liggen of is het verstandig Sonos support te bellen / mailen?

Alvast bedankt!

Reputatie 2
Badge +2

Ik zou eerst nakijken of je wifi kanaal niet op hetzelfde kanaal als je SonosNet zit.

Vervolgens zou ik met een wifi scanner of met de functie RF environment in je ubiquiti controller een scan nemen als je netwerk matrix “groen” is en als je netwerk matrix “rood” is.

Zo kan je hopelijk zien welke netwerken verantwoordelijk zijn voor de storing.

Sonos support kan je zeker hiermee verder helpen

Badge

Beste Koen, bedankt voor je bericht.
 Ubiquity zit op Chanel 7 Sonos net op 11.
Op dit moment is alleen de beam in de network matrix groen. De rest is rood of oranje. Bijna gelijk aan bovenstaande matrix. Ik heb de RF scan uitgevoerd maar daar zie ik niet vreemds. Kanaal 11 is  12% utilized en heeft een interference van -95 dBm.  Chanel 2 is het hoogst utilized met 26%. En kanaal 7 is 6 %. 

Voor de zekerheid heb ik nog een diag gestuurd.

2035657364.

Nog andere suggesties? Alvast bedankt.

Mvg Guy

Reageer