Beantwoord

Sonos verschijnt niet in Airplay

  • 23 February 2021
  • 12 reacties
  • 1659 Bekeken

Als ik op mijn Iphone11 in het control centrum Airplay open toont dit geen Sonos producten. Ik werk nog met de Sonos 1 systeem. Ik heb een Bridge en 3 Sonos speakers. Waaraan ligt het dat Sonos niet verschijnt. Het lukt mij zodoende niet om muziek rechtstreeks van mijn mobiel af te spelen. 

icon

Beste antwoord door Erooij 23 February 2021, 14:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 1
Badge

Welke Sonos speakers? Alleen modernere Sonos speakers ondersteunen Airplay.

 

Reputatie 7
Badge +3

De volgende Sonos-producten zijn compatibel met AirPlay:

  • Amp
  • Arc
  • Beam
  • Five
  • Move
  • One
  • One SL
  • Play:5 (gen 2)
  • Playbase
  • Port
  • SYMFONISK
Reputatie 1
Badge

Dus jouw speakers ondersteunen geen Airplay.

Reputatie 7
Badge +3

Mooi hè die site van Sonos. Heel veel informatie is daar gewoon terug te vinden. 

Oké dank.
Hoe moet ik dan muziek luisteren die van andere bron dan Spotify komt? 

Reputatie 7
Badge +3

Muziek die op je iPhone zelf staat kan dan niet afgespeeld worden. Er blijven natuurlijk genoeg mogelijkheden over wat vanaf de Sonos app afgespeeld kan worden. Zelf heb ik de muziek die ik bezit op een plex server staan op mijn iMac. Dat kan vanuit de Sonos app afgespeeld worden. 

Het niet kunnen afspelen buiten airplay is een beperking van iOS. Op een Android werkt het wel wat ik heb begrepen. 

Vreemd. Lijkt me geen beperking van iOS, gezien al die nieuwe producten van Sonos wel op AirPlay afspelen. 
Het lijkt erop dat ik andere boxen moet kopen. Dan stap ik over naar ander systeem. Want het is toch bizar dat Sonos zo beperkt is en dat voor een best prijzig systeem dat verkocht werd als super modern! 

Reputatie 7
Badge +3

De beperking in iOS is dat je de muziek niet vanuit de Sonos app kunt afspelen. Dat airplay niet werkt heeft te maken met de wat oudere hardware. 

Ik heb een vrij nieuwe Iphone en de laatste versie iOS software. Dus daar kan het niet aan liggen. 

Reputatie 7
Badge +3

Oudere hardware van Sonos. Deze ondersteunen geen airplay. 

Reputatie 7

Als je een Symfonisk van Ikea koopt, kun je daarnaar Airplayen en deze met elke gewenste speaker groeperen. Zie https://www.ikea.com/nl/nl/p/symfonisk-wifi-boekenplankspeaker-zwart-50357554/

Of je zet je muziek op een computer of NAS (SMBv1 nodig) - in sommige routers kun je een USB-stick prikken die als NAS werkt. Sonos kan dan maximaal 64.000 nummers aan. Je muziek op een goedkope Android tablets zetten kan ook.

Afspelen vanaf een iPhone kan door wijzigingen bij Apple sinds augustus 2019 niet meer.