Sonos verliest verbinding met Spotify.

  • 8 September 2022
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Mijn Sonos verliest om de haverklap verbinding met Spotify. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat is niet fijn, maar dit is onvoldoende info om hulp te kunnen bieden. Wat gebruik je, hoe is dit aangesloten, hoe ziet je netwerk eruit, wat heb je eventueel zelf al geprobeerd etc. etc. ?

 

Bedankt voor de reactie. Ik heb flink lopen zoeken op dit forum, en zag dat veel mensen een diagnosenummer toevoegde. Ik heb zo'n diagnose gedaan, heb je iets aan dat nummer?

De set-up hier bestaat uit 5x play5 / 2x play1 / sonos boost / sub / connect

De apparaten staan op WM:0 ingesteld

Wat ik gedaan heb:

  1. vanmorgen een boost gekocht en toegevoegd, maar dit brengt geen verschil
  2. alle sonos componenten ge-update
  3. router gereset
  4. wifi netwerk verwijderd uit de app, alles zou op het SonosNet kanaal 1 moeten draaien
  5. wifi snelheid speedtest uitgevoerd op mijn mobiele telefoon, snelheid is ruim voldoende (moet minimaal 5mb per sec. zijn als ik het goed heb gelezen)
  6. Google mesh netwerk gereset

 

 

Reputatie 7

Als je de Boost goed hebt toegevoegd zou het systeem op WM:1 moeten staan. WM:0 is via wifi - waarbij Sonos niet altijd goed combineert met mesh.

 

Wil je dat een diagnose uitgelezen wordt dan zal je moeten bellen met Sonos. 

weet je dat zeker? zie onderstaand screenshot:

 

 

 

 

Reputatie 7

Sorry, je hebt gelijk.

WM:0 = SonosNet

WM:1 = Wifi

WM:2 = Surrounds 5ghz

Dan zou het nog zo kunnen zijn dat de Boost te dicht bij één van de nodes van je mesh-systeem staat, of misschien dat het Sonoskanaal te dicht bij een kanaal zit dat je mesh gebruikt.

Vervolgens komt de vraag op of je dit alleen met Spotify hebt, of ook met andere muziekservices, zoals TuneIn of Juke.