Sonos valt steeds uit.

  • 31 December 2021
  • 2 reacties
  • 3491 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb een Sonos One en Play 5 in een groep in de huiskamer via Bridge. Deze hebben lang prima gewerkt en nu, sinds een week waarin volgens mij niets is veranderd, valt het systeem vaak uit. 
Er wordt iedere keer aangegeven dat ik een update moet installeren, maar de laatste keer dat ik dt deed werkte de Play 5 (eerste gen) niet. Nu kan ik niets aanpassen in de instellingen zonder update. Vind ik heel erg vervelend.
Het lijkt erop dat ik verplicht word om een dure, nieuwe speaker te kopen. Dat verbaast me.
 

Ik lees overigens veel vergelijkbare problemen, maar kan de oplossing nog niet vinden. Kan iemand helpen om te onderzoeken wat er hier mis kan zijn? Ik ben niet zo technisch.

Dank en groet, Tjapko


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Hartelijk dank voor de info 106rallye! Ik ben nu al voor een deel geholpen en ga aan de slag met jouw tips.

Fijne jaarwisseling!

Reputatie 7

Je hebt je speakers nog op S1 software? Dan is er verschil tussen de upgrade (naar S2) en de updates van de S1-software. Die laatste moet je gewoon kunnen doen - en als de app op je telefoon wel updatet zal hij op oudere software op je systeem op een gegeven moment niet meer werken.

Het uitvallen kan aan je Bridge liggen: Sonos raadt het gebruik daarvan af. De Bridge maakt een oude vorm van Sonosnet en de voeding van de Bridge kan falen, waardoor hij het bij vlagen niet meer doet. De Bridge kan worden vervangen door een Boost, je kunt één van je devices bedraad aansluiten (zodat die een Sonosnet aanmaakt), of je kunt je systeem via je wifi laten lopen.