Beantwoord

Sonos port op versterker

  • 30 January 2024
  • 9 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb een Sonos Five en Era 100. Daarnaast heb ik een Port aangeschaft om 1) Mijn platenspeler te gebruiken en 2) Via de versterker geluid op mijn Five en Era 100 af te spelen. 


De platenspeler via de Lijningang van de Port werkt perfect. Maar ik krijg maar geen geluid uit mijn Sonos systeem vanuit de versterker. Help!! Hoe sluit ik dit goed aan? De versterker heeft allerlei aansluitingen zoals digitale coax en natuurlijke gewone tulp aansluitingen. Hoe krijg ik geluid via de lijnuitgang van de Port?

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 January 2024, 17:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Ven een paar vragen eerst. Je platenspeler zit nu rechtstreeks op de Port? Hoe is hij aangesloten op de versterker? Ik lees dat je kunt kiezen uit verschillende ingangen. Welke heb je gekozen? Dan stem je daarop af. Op de Port kies je dan voor de lijningang.

Afhankelijk van je versterker zou je ook je platenspeler op de versterker kunnen aansluiten en de Port als een soort tape-deck aan kunnen sluiten. Dan kies je op de versterker voor phono en op de Port voor de lijningang.

Dank voor je reactie. 

De platenspeler zitten rechtstreeks op de Port op de lijningang. Je leest ook dat het zo moet en dan de versterker op de lijnuitgang. Mijn verwachting was dus dat het op die manier zou werken.

Reputatie 7

Dat zou ook moeten werken. De vraag (die ik hierboven ook stel) is dan dus hoe je de Port op je versterker hebt aangesloten. Kies je bij het weergeven op de versterker de juiste ingang? Staat de Port dan op op "lijningang"?

De Port heb ik met 2 tulpen aangesloten van de lijnuitgang naar de ingang van de versterker. De vraag is even moet ik iets in de Sonos app doen of zou ik dan automatisch geluid moeten horen als ik iets afspeel vanaf de versterker?

Reputatie 7

Zoals hierboven aangegeven, moet je in de Sonos app de Port op “lijningang” zetten. Dan geeft hij het geluid daarvan door.

Ik begrijp “afspeel vanaf de versterker” overigens in deze context niet. Je wilt toch iets naar de versterker afspelen? Of heb ik je verkeerd begrepen?

De lijningang gebruik ik voor de platenspeler (direct op de Port). Dus de uitgang gaat naar de versterker. Dus als ik de dvd speler aansluit op de versterker en aanzet verwacht ik geluid via de Sonos speakers. Dat gebeurt dus niet. In de app zie ik ook niet wat ik daarin moet doen. Hoop dat dit duidelijk is.

Reputatie 7

Dan moet je de Port volgens de tweede methode uit mijn eerste post aansluiten. Zoals je het nu hebt aangesloten is er immers geen mogelijkheid om geluid uit de versterker naar de Port te sturen, alleen van de Port naar de versterker.

Je moet dus ook de ingang van de Port op de versterker aansluiten, en wel op een uitgang. De platenspeler sluit je ook op de versterker aan - als je een voorversterker (extern of ingebouwd in de platenspeler) hebt sluit je de platenspeler niet aan op de phono-ingang van de versterker.

Welke versterker heb je? Dan kan ik misschien helpen met de aansluitingen.

Excuus voor de late reactie. Had even andere prioriteiten. Ik heb een Sony str-dn1080.

Reputatie 7

De ingang van de Port zou op een uitgang van de versterker moeten worden aangesloten. De enige uitgang lijkt de Zone 2 te zijn. Dat zou je kunnen proberen.

Je hebt het over geluid van de DVD-speler. Is die via HDMI aangesloten op de receiver? Want dan zou het daar ook nog wel eens mis kunnen gaan: de meeste receivers geven geen analoog geluid uit van een bron die digitaal binnenkomt…. Als je alles aansluit zoals hierboven uitgelegd zou ik eerst eens proberen of ik geluid van de radio krijg en dus niet van de DVD-speler.