Beantwoord

Sonos playbar: wit lampje knippert op willekeurige tijdstippen

Het wit lampje knippert op willekeurige tijdstippen. Dan heb je 10 minuten geluid en een 30 seconden geen geluid.
Dit zowel bij het afspelen van de tv en de muziekbibliotheek.
De toestellen zijn bedraad aangesloten op een Netgear orbi 50 sateliet.
Ik heb de soundbar gereset en opnieuw geinstalleerd.
Het probleem is daarmee niet opgelost.
icon

Beste antwoord door Tim S 15 januari 2019, 11:46

Zie graag onze Community Post omtrent Sonos wifi en router wifi, waarin uitleg geboden word waarom wifi versterkers eigenlijk niet worden ondersteunt door Sonos.
Mogelijk staat je Sonos te schakelen tussen 2 wifi punten waarin deze opnieuw een IP adres moet krijgen, en dus wit zal knipperen todat deze weer contact heeft.

Bekijk origineel

4 Reacties

Ik heb het probleem gevonden. De verbinding tussen de orbi 50 router en de orbi 50 sateliet valt nu en dan weg. Vandaar dat het witte lampje knippert en het geluid wegvalt. Na een aantal seconden wordt de verbinding hersteld en heb ik weer geluid en knippert het witte lampje niet meer.
Dit proces herhaalt zich.

Conclusie: slechte netwerk verbinding

Ik heb alles nu draadloos aangesloten. De sonos soundbar zit nu draadloos op mijn netwerk die gevormd worden door de orbi 50 router en de orbi 50 sateliet. Die opstelling ga ik een weekje testen.

Indien de bovenstaande oplossing niet werkt dan zal ik me waarschijnlijk een Sonos Boost moeten aanschaffen.
Ik kamp met ongeveer hetzelfde probleem, maar dan op de Beam. Deze is bedraad en heeft zo af en toe ook te maken met dat probleem. Ik vraag je dus af of een Sonos Boost zal helpen..
Reputatie 4
Badge +2
Zie graag onze Community Post omtrent Sonos wifi en router wifi, waarin uitleg geboden word waarom wifi versterkers eigenlijk niet worden ondersteunt door Sonos.
Mogelijk staat je Sonos te schakelen tussen 2 wifi punten waarin deze opnieuw een IP adres moet krijgen, en dus wit zal knipperen todat deze weer contact heeft.
Bedankt voor het antwoord Tim. Ik heb mijn router 50 centimeter dichter geplaatst bij mijn Sonos soundbar. Ik heb momenteel geen problemen meer. Indien het probleem terug komt, dan schakel ik over op de Sonos boost.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen