Beantwoord

Sonos play 3 koppellen aan hardeschijf (Fritz.nas) aan de Fritz!Box

Weet iemand hoe ik een sonos play 3 kan koppellen aan mijn Fritz.nas. Aan mijn Fritz!Box 7490 hangt een hardeschijf met 2TB aan muziek. Maar met de Sonos app kan ik deze niet benaderen. Mvg Joop.
icon

Beste antwoord door Gondelier 16 mei 2018, 20:40

Beste Eddie the Eagle en Tim S, Ik ben er geruime tijd mee zoet geweest en afgelopen zondag is het mij gelukt. Om naar de harde schijf te gaan die aangekoppeld zit aan de USB van de Fritz!Box 7490 als (Fritz)nas dan moet je niet aangeven \\fritz.nas\muziek MAAR \\fritz-nas\muziek ( zie koppelstreepje ). Ik dank jullie allemaal voor het mee-denken, maar het is dus gelukt en ook het geluid is zonder haperingen. Perfect en nogmaals dank.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik neem aan dat je de NAS wel kunt benaderen via een PC of Laptop ? Je moet een verwijzing naar de muziekmap(pen) aanmaken op je Sonos App via Settings, Muziekbibliotheek, Setup, Nieuwe map toevoegen.

\\ipadresvanjenas\muziekmap

ook moet je dan inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord van je NAS. Daarna gaat Sonos een indexverwijzing maken naar je muziekbestanden waarna je die kunt afspelen.

Trouwens, 2TB aan muziek klinkt als heel veel nummers. De index in Sonos stopt bij 65.000 nummers en jij hebt er veel meer denk ik, die krijg je niet allemaal verwerkt.
Beste Ed,
Bedankt voor je reäctie maar ik krijg het niet voor elkaar, ik heb alles ingegeven wat mogelijk was maar nee hoor !! Het klopt wat jij ook schrijft v.w.b. de 2 TB, maar beetje onduidelijk geweest van mijn kant want aan de Fritz!Box heb ik een 2TB schijf hangen met twee partities van 1TB, 3/4 vol met muziek, beetje dom van me.
Reputatie 3
Badge +2
Zou je willen adviseren ons telefonisch te contacteren.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Wij hebben de mogelijkheid bij u op de computer in te loggen als u daar toestemming tot geeft, dan kunnen we het voor u instellen.
Beste Eddie the Eagle en Tim S, Ik ben er geruime tijd mee zoet geweest en afgelopen zondag is het mij gelukt. Om naar de harde schijf te gaan die aangekoppeld zit aan de USB van de Fritz!Box 7490 als (Fritz)nas dan moet je niet aangeven \\fritz.nas\muziek MAAR \\fritz-nas\muziek ( zie koppelstreepje ). Ik dank jullie allemaal voor het mee-denken, maar het is dus gelukt en ook het geluid is zonder haperingen. Perfect en nogmaals dank.
Reputatie 1
Badge +2
Mooi dat het werkt Gondelier, een streepje....'the devil is in the details' ! Veel muzikaal plezier gewenst !

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen